صدراعظم نوری در گفت‌و‌گو با ایلنا خبر داد:

ارسال پرونده تخریب باغ ۳هزار متری به سازمان بازرسی

عضو شورای شهر تهران از ارسال پرونده تخریب باغ ۳ هزار متری در منطقه ۱ به سازمان بازرسی شهرداری خبر داد. زهرا صدراعظم نوری در گفت‌و‌گو با ایلنا درباره وضعیت رسیدگی به پرونده تخریب باغ ۳ هزار متری در منطقه یک و همچنین نقش احتمالی معاونت خدمات شهری شهرداری تهران در این پرونده گفت: صحت‌سنجی اخباری که در فضای مجازی منتشر می‌شود، بسیار مهم است و شاهد انتشار اخباری در این فضا هستیم که صحت ندارند و به راحتی بازنشر می‌شوند. وی درباره تخلفات احتمالی صورت گرفته در این پرونده و اسناد منتشر شده مبنی بر امضای معاون شهردار تهران به جای شهردار منطقه یک در پرونده انتقال درختان یک ملک گفت: پرونده این موضوع از مدت‌ها قبل مطرح بود و هفته گذشته جلسه‌ای با حضور سازمان بازرسی برگزار شد و این پرونده و چند پرونده مشابه دیگر را به سازمان تقدیم کردم تا بررسی‌های دقیق انجام و امضاهای انجام شده در این پرونده صحت‌سنجی شود و درنهایت جمع‌بندی صورت گیرد.

    

برخورد پلیس با تابلوهای غیرمتعارف مغازه‌ها

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از برخورد با تابلوهای غیرمتعارف در سردر واحدهای صنفی خبر داد. سردار علی ذولقدری در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در مورد تابلو سردر مغازه‌ها یکسری دستورالعمل از سوی پلیس اماکن ما صادر شده که این موارد به اطلاع صنوف مختلف نیز رسیده است. وی افزود: در بدو صدور مجوز از سوی پلیس این موارد به صاحب فروشگاه‌ها گفته شده و آنان ملزم به رعایت آن هستند.

    

ایستگاه‌های مترو در برابر حملات پرتویی و زلزله مقاوم هستند؟

مدیرعامل متروی تهران از فعالیت کمیته پدافند غیرعامل در ایستگاه‌های جدید مترو تهران خبرداد. علی امام در گفت وگو با ایسنا، در مورد مقاومت ایستگاه‌های مترو در برابر حملات پرتویی با بیان اینکه ایستگاه مترو قیطریه، مقاوم در برابر حملات پرتویی طراحی شده است گفت: ایستگاه مترو قیطریه به عنوان ایستگاه پایلوت بگونه‌ای طراحی شد که در برابر حملات پرتویی از جمله حملات میکروبی، شیمیایی، هسته‌ای و ... مقاوم باشد. وی با بیان اینکه در زمان مدیریت هاشمی در مترو، ساخت این ایستگاه نمونه در دستور کار قرار داشت، اما با تغییر مدیریت این مهم فراموش شد افزود: برنامه‌ریزی بر این بود که ایستگاه مترو قیطریه به صورت پایلوت مقاوم در برابر حملات مختلف ساخته شود اما متاسفانه نیمه‌کاره رها شد و این الگو (مقاوم در برابر حملات) در طراحی سایر ایستگاه‌ها دیگر در مدیریت قبلی شهر مدنظر قرار نگرفت.