فرمانده سازمان بسیج تغییر کرد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در احکام جداگانه‌ای امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی را به سِمت جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و سردار سرتیپ غلامرضا سلیمانی را به سمت رئیس سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب کردند.

    

پیام رئیس‌جمهوری به کنگره کردزبانان کشور

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری در پیامی به کنگره کردزبانان کشور، برگزاری این کنگره را فرصتی برای شناخت و معرفی مردمانی مهربان دانست که همواره دل در گرو فرهنگ این مرز و بوم داشته‌اند و تصریح کرد: بدیهی است ما همه ایرانی هستیم و همه اقوام در این سرزمین از احترام برخوردارند و هیچ تفاوتی بین اقوام وجود ندارد و این کنگره فرصتی برای تجلیل از همه اقوام ایرانی است که از حقوق شهروندی برخوردار و قابل احترام هستند.

    

واکنش منتظری به اینستکس:

مسئولان این ولد را به دامان نگیرند

حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور در مراسم تکریم و معارفه دادستان‌های کل پیشین و جدید یزد اینستکس را فرزند معلول برجام نامید و عنوان کرد: اروپا می‌خواهد این فرزند معلول را به ما تحمیل کند ولی ان‌شاءالله مسئولانمان باید آن اقدامات بی‌شرمانه‌ای که آمریکایی‌ها کردند و بدعهدی‌های بسیاری را که انجام دادند را در نظر داشته باشند و این ولد معلول برجام را به دامن نگیرند.

    

ماموریت وزارت خارجه درباره عربستان

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری در جلسه دیروز شورای عالی حج و زیارت با اشاره به برخی کارشکنی‌های دولت عربستان در خصوص پروازهای حجاج ایرانی، گفت: البته سازمان حج و زیارت با همکاری سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اقدامات لازم را برای جابجایی حجاج ایرانی انجام داده‌اند و هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد اما لازم است وزارت امور خارجه و سازمان حج و زیارت مراتب اعتراض و گلایه‌مندی کشورمان را به دولت عربستان منتقل کنند و خواستار رفع برخی موانع شوند.

    

اگر حکم مهدورالدمی ترامپ صادر شود ...

حجت الاسلام عزت‌الله معتمد، فرمانده تیپ امام صادق در مراسم تشیع و تدفین دو شهید گمنام دفاع مقدس با اشاره به تحریم رهبر معظم انقلاب توسط رئیس جمهوری آمریکا گفت: مرجعیت دینی، منطقه ممنوعه و خط قرمز ماست و دشمن بداند اگر رهبر و مرجعیت دینی ما مورد اهانت قرار بگیرد با اذن ولی فقیه و یا صدور حکم مهدورالدمی از ناحیه مراجع عظام، جوانان استشهادی و مجاهدین انقلابی و جهادی در گوشه گوشه جهان عرصه را بسیار بیشتر از آن مقدار که بر سلمان رشدی تنگ نمودند، بر ترامپ و پشتیبانان آن‌ها تنگ خواهند کرد.

    

مدیرکل زندان‌های استان تهران تغییر کرد

مصطفی محبی، مدیرکل زندان‌های استان تهران جای خود را به حشمت‌الله حیات الغیب، داد. به گزارش ایسنا، مصطفی محبی که از خردادماه سال ۹۵ از سوی اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان‌ها به عنوان مدیرکل زندان‌های استان تهران منصوب شده بود، برکنار شد. گفته می‌شود که مدیرکل زندان‌های استان تهران، به دلیل «قتل علیرضا شیرمحمد‌علی در زندان» برکنار شده است.

    

قاتل امام جمعه کازرون، پای میز محاکمه

ایرنا به نقل از یک منبع آگاه نوشت: پرونده قتل امام جمعه شهید کازرون چهارشنبه (12 تیرماه) در شعبه اول دادگاه کیفری استان فارس بررسی می‌شود و حمیدرضا درخشنده (قاتل) پای میز محاکمه قرار می‌گیرد و قاضی حسین رجایی‌نیا قضاوت این پرونده را به عهده دارد.