دبیرکل شریان در واکنش به انتصاب‌های اخیر در دولت می‌گوید: اگر واقعاً می‌خواهیم در فضای شایسته‌سالاری تلاش کنیم، دیگر معنای آن سهم‌خواهی نیست حتما سهم‌خواهی مذموم است. اما اگر فرد قابل و توانمندی در یک جایگاهی قرار بگیرد و ما به عنوان نماینده در قالب مشورت این افراد را به دولت معرفی کنیم، حتما این فرد می‌تواند موثر واقع شود. انتصاب‌های اخیر در دولت چهاردهم واکنش‌هایی متفاوتی را به دنبال داشته است. برخی استقبال کرده و برخی منتقد هستند. برخی هشدار می‌دهند و برخی خواستار پاسخگویی هستند.

به گزارش خبرآنلاین، یدالله طاهرنژاد، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی درباره نفوذی بودن برخی افراد منصوب شده در دولت هشدار می‌دهد و برخی چون غلامحسین کرباسچی، چهره سیاسی اصلاح‌طلب خطاب به پزشکیان از اشتباه دولت در برخی انتصابات روایت می‌کند. 

نکته قابل تامل حمایت مخالفان دولت از برخی انتصابات است.  چنانچه ابوالقاسم جراره، دبیرکل شریان در گفتگویی که با خبرآنلاین داشته انتصاب افراد غیرهمسو با دولت را براساس وفاق ملی تفسیر می‌کند و معتقد است که این افراد دولت را تنها نخواهند گذاشت چراکه همه به دنبال موفقیت دولت پزشکیان هستند.

دبیر کل شریان گفت: شعاری که خود رئیس جمهور از وفاق ملی داد یعنی ما باید نگاه را در انتصابات تغییر دهیم، وقتی می‌گوییم وفاق یعنی هر کسی با هر گرایش فکری که در چارچوب کشور تعریف می‌شود، اما شایستگی لازم را داشته باشد، به کار گرفته شود و این به نفع کشور است که فارغ از نگرش‌های سیاسی و جناح بازی‌ها به این سمت برویم که افراد شایسته را انتخاب کنیم و این شعار خود رئیس‌جمهور است.

جراره تصریح کرد: کشور برای همه مردم است، مخصوصا در این دولتی که شعار وفاق می‌دهد باید سعه صدر داشته باشیم و افراد را با برچسب‌ها قضاوت نکنیم. هر کسی در هر گرایش سیاسی قرار دارد، برای مثال عضو جبهه پایداری باشد، با توجه به اینکه فرد سالم و توانمند است، اشکالی دارد که مسئولیت برعهده بگیرد و یا اگر اصلاح‌طلب باشد، چه اشکالی دارد که مسئولیت برعهده بگیرد؟