رئیس جمهور تاکید کرد: عضویت و شرکت در نشست سران بریکس در روسیه فرصت خوبی برای تقویت ارتباط ایران با دیگر کشورها و پایان دادن به تمامیت‌خواهی آمریکا در سطح دنیا به شمار می‌رود.

به گزارش ایسنا، مسعود پزشکیان دیروز- اول آبان‌ماه-  پیش از ترک تهران به مقصد روسیه، در پاویون فرودگاه مهرآباد تهران در جمع خبرنگاران، بیان کرد: این سفر به دعوت ریاست جمهوری روسیه جناب پوتین انجام می شود.

وی ادامه داد: کشورهایی که به دنبال تعامل  با یکدیگر بودند، سازمان بریکس را تشکیل دادند به جهت این که یک وحدت و انسجام و چندجانبه‌گرایی  ایجاد شود و  اینکه قدرت بلامنازعه‌ای که آمریکا و دلار در دنیا ایجاد کرده کنترل کرده و کشورها بتوانند داد و ستاد و تعامل با یکدیگر 

داشته باشند.

رئیس‌جمهوری در ادامه اظهار کرد: ما کشورهای عضو بریکس در زمینه  کشاورزی، انرژی، صنعت، تجارت و گردشگری با هم می‌توانیم به تعامل خوبی برسیم. این سفر فرصتی است، با روسای جمهور روسیه،چین و هند و تعدادی دیگر از کشورها گفت وگو خواهیم داشت.هر رئیس جمهور مواضع خود را در خصوص بریکس مطرح می‌کند.

رئیس‌جمهوری در ادامه تصریح کرد: اولین بار است که به عنوان عضو رسمی بریکس در این نشست شرکت می‌کنیم و خیلی از کشورها درخواست دارند که عضو رسمی باشند.