عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد که جزایر سه گانه جزء لاینفک خاک جمهوری اسلامی ایران و خط قرمز ایران است و تا پای جان از آن دفاع می‌کنیم. بهنام سعیدی در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به بیانیه نشست مشترک سران شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا و طرح ادعاهای واهی علیه تمامیت ارضی ایران گفت: هیچ قدرت، فرد و کشوری نمی‌تواند حاکمیت مطلق ایران در جزایر سه گانه را تضعیف کند.

وی افزود: خط قرمز ایران حاکمیت مطلق بر جزایر سه گانه است که جزء خاک ایران اسلامی به شمار می‌آید لذا ما ضمن محکوم کردن بیانیه اخیر شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا تاکید می‌کنیم که این جزایر همیشه بخش لاینفک از خاک ایران بوده، هست و خواهد بود.این عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هرگز اجازه نمی‌دهد ادعاهای واهی و بی‌اساس کشورهای خارجی به حق حاکمیت کشورمان آسیب وارد کند. یقیناً چنین ادعاهای خلاف واقعی هیچ اساس و بنیانی ندارد و برخلاف اصول حقوق بین‌الملل است.وی خطاب به کشورهای اروپایی گفت: به کشورهای اروپایی هشدار می‌دهم که از ایجاد تنش در منطقه دوری کرده و به تعهدات بین‌المللی پایبند باشند؛ جزایر سه گانه جزء لاینفک خاک جمهوری اسلامی ایران و خط قرمز ایران است و تا ابد از آن دفاع می‌کنیم.

در همین حال حسنعلی اخلاقی امیری، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا درباره ادعای اتحادیه اروپا در خصوص جزایر سه گانه ایرانی تنب بزرگ، تنب کوچک و بوموسی اظهار کرد: تاریخ نشان داده است هر زمان جمهوری اسلامی برای ایجاد همگرایی و هم افزایی سیاسی و اقتصادی در منطقه قدم برداشته است، موجب عصبانیت و تحرک دشمنان شده است. موضع گیری اتحادیه اروپا درباره جزایر سه گانه ایرانی و نقض مالکیت ایران جنبه حاشیه پردازی داشته است.وی ادامه داد: گویا کشورهای منطقه توجه ندارند که جزایر سه گانه ایرانی قبل از تشکیل برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس وجود داشته است و جمهوری اسلامی بر سر تمامیت ارضی خود با احدی شوخی ندارد. به گونه ای که هشت سال دفاع مقدس به خوبی این موضوع را نشان داد. از سوی دیگر جبهه استکبار تلاش میکند تا شعار وفاق ملی را در داخل کشور و خارج مورد حمله قرار دهد و آن را تضعیف کند.

هم چنین احمد راستینه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اتحادیه اروپا و آمریکا بدانند که تلاش آنها برای ایجاد اختلاف در بدنه ملت ایران، بی‌نتیجه خواهد بود. ملت ایران و مسئولین جمهوری اسلامی ایران متحداً و در کنار هم با قاطعیت تا آزادی قدس شریف در کنار جبهه مقاومت خواهند ایستاد و با انسجام خودشان از حاکمیت ملی و مالکیت جزایر سه گانه به صورت قاطع دفاع خواهند کرد. وی ادامه داد: در حالی که جمهوری اسلامی ایران همواره از جبهه مقاومت حمایت کرده و تحت هیچ شرایطی در برابر این فشارها تسلیم نخواهد شد و از منافع ملی و حاکمیت مطلق خود در جزایر سه گانه دفاع خواهد کرد.