عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره واکنش ایران نسبت به اسرائیل گفت: عکس‌العمل جمهوری اسلامی اولا باید بازدارنده باشد و ثانیا  قانع‌کننده باشد که مردم خودمان و منطقه را قانع کند. سومین نکته که بسیار مهم است اینکه یک وقت ایجاد جنگ جدیدی نشود. یعنی اگر ما عکس‌العملی داشته باشیم که منجر به جنگ شود، در واقع در دام اسرائیل افتاده‌ایم.

محمد صدر در گفت‌وگو با جماران افزود: چون اسرائیل مدت‌ها به دنبال این است که بین ایران و آمریکا یک برخورد نظامی ایجاد کند. علتش این است که اسرائیل خیلی دوست دارد به ایران حمله کند، ولی بدون پشتیبانی آمریکا جرأت چنین کاری را ندارد و می‌داند که برایش مشکل جدی ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: بنابراین، به دنبال این است که بهانه‌ای به دست بیاورد و ممکن است منجر به برخورد نظامی بین ایران و آمریکا شود؛ که طبیعتا به صلاح کشور نیست و علت پیچیدگی قضیه هم همین است. خیلی روشن است که عکس‌العمل جمهوری اسلامی چه چیزی باشد. همان کاری که تا حالا انجام می‌داده؛ یعنی تقویت جبهه مقاومت چه حماس، چه حوثی‌های یمن و چه خود حزب‌الله. در واقع باید همان خط مشی را انجام بدهد و البته دوستان این را هم بدانند که برخورد ایران و اسرائیل مسأله‌ای نیست که مال امروز و فردا باشد؛ این یک برخورد درازمدت است که ما باید به صورت استراتژیک فکر کنیم.

این عضو مجمع تشخیص توضیح داد: یعنی ممکن است ۱۰ سال، ۲۰ سال یا بیشتر طول بکشد و لذا این طوری نیست که ما فکر کنیم الآن تاکتیکی می‌زنیم و مسأله حل می‌شود. باید درازمدت فکر کرد و ببینیم چگونه منافع ایران که پشتیبان اصلی جبهه مقاومت هست، ضربه‌ای نخورد و همچنان جبهه مقاومت به مبارزه ادامه بدهد.

وی در مورد اینکه برخی معتقدند باید ایران پیش‌دستی کرده و یک حرکت جدی کند تا بازدارندگی ایجاد شود، گفت: این حرف درستی نیست و مطمئن باشید که اسرائیل جرأت حمله ابتدایی به ایران بدون اینکه ایران عکس‌العملی نشان داده باشد را ندارد. اسرائیل می‌خواهد که به کمک آمریکا با ایران وارد جنگ شود، ولی ابتدا به ساکن جرأت چنین کاری را ندارد و اگر هم او شروع کند به این معنا است که ممکن است نتواند آمریکا را قانع کند که به همراه خودش وارد جنگ شود. به خاطر اینکه آمریکایی‌ها که حامی اصلی اسرائیل هستند، می‌گویند اسرائیل حق دفاع ازخودش دارد؛ نه حق تهاجم. تا الآن هم نتوانسته رضایت آمریکا را بگیرد و در صورتی می‌تواند بگیرد که ایران ابتدا به ساکن به اسرائیل حمله کند. 

وی درباره توان اطلاعاتی و تکنولوژی اسرائیل، اظهار کرد: اسرائیل با یک برنامه‌ریزی چند ساله توانسته با استفاده از سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس و با جذب دانشمندانی که در این زمینه‌ها تخصص دارند، روش‌های جدیدی را در کار جاسوسی، نفوذ و مسائل امنیتی انجام داده که نمونه‌هایش را دیده‌اید. متأسفانه هم در ایران و هم در ارتباط با حزب الله دست به اقداماتی زده که همه می‌دانند و خیلی نیاز به 

ذکر نیست. 

واقعیت این است که حزب الله تا قبل از جریانات اخیر و بحث پیجرها و بی‌سیم، تا حدود زیادی می‌توانست با کارهای جاسوسی و نفوذ اسرائیل مقابله کند. چون سازماندهی امنیتی خود حزب الله هم خیلی دقیق و خوب بود. ولی مشخص شد که اسرائیل در این زمینه پیشرفت‌هایی داشته و با نفوذ توانسته این جنایت‌ها را مرتکب شود.

صدر تصریح کرد: طبیعی است که ایران و جبهه مقاومت باید همگی یک سرمایه‌گذاری خیلی جدی دراین زمینه انجام بدهند. چون دیگر الآن جنگ، جنگ فیزیکی و شیمیایی نیست و جنگ الکترونیک، و هوش مصنوعی است؛ که اسرائیل دارد از همه اینها استفاده می‌کند و طبیعتا بقیه هم که با او در حال مبارزه هستند باید در این زمینه فکر کنند و اقدامات لازم را انجام بدهند. در غیر این صورت اگر این کار انجام نشود، همچنان متأسفانه این نفوذ، جاسوسی و جنایت ادامه پیدا  خواهد کرد.