رئیس‌جمهور تصریح کرد: باور داریم اگر در کشورمان با حق و عدالت عمل کنیم کشور را درست خواهیم کرد، با دنیا نیز به خصوص کشورهایی که از ما چهره‌ای نامناسب طراحی کرده‌اند، همین برنامه را در پیش خواهیم گرفت. وی با بیان اینکه ایران دارای تمدنی چند هزار ساله است، افزود: آن چیزی که رسانه‌های دنیا از ایران نشان می‌دهند، نیستیم در نتیجه آماده‌ایم با همه دنیا با صلح و امنیت زندگی کنیم و دنبال ناآرامی نیستیم.

به گزارش ایرنا،  مسعود پزشکیان ساعت ۸:۳۰ صبح به وقت نیویورک در دیدار با مدیران رسانه‌های آمریکایی تصریح کرد: دیدگاه ما در رابطه با کشور، منطقه و دنیا شفاف و روشن است، وقتی در ایران نامزد انتخابات شدم، شعارم وحدت و انسجام بود زیرا اول اختلافاتی را که در کشور هست باید رفع کنیم.

 رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ایران برای همه ایرانیان است، گفت: وابسته به یک دسته و جناح نیستم به همین خاطر بود که مردم استقبال کردند و رأی دادند و علی رغم اینکه وابسته به هیچ جناحی نبودیم، رای مردم ما را به این جایگاه رساند.

 پزشکیان افزود: اولویت ما در روابط بین‌الملل، همسایگان هستند که با حفظ حدود، حریم و امنیت، با یکدیگر تفاهم کنیم و از اقدامی که امنیت داخلی هر کدام‌ از ما را خدشه دار کند، جلوگیری کنیم.

 وی بیان داشت: با دنیا هم چنین رابطه‌ای خواهیم داشت، با دنیا رابطه سالم و برابر داریم و معتقدیم باید صلح و امنیت در دنیا جای جنگ و خونریزی را بگیرد و اینکه انسان‌ها یکدیگر را نکشند.

 پزشکیان با بیان اینکه در کشور خود به دنبال وحدت و انسجام هستیم، گفت: به دور از وابستگی‌های جناحی و جنسیتی و قومیتی، این موضوع را در مدیریت لحاظ خواهیم کرد.

 رئیس‌جمهور تصریح کرد: باور داریم اگر در کشورمان با حق و عدالت عمل کنیم کشور را درست خواهیم کرد، با دنیا نیز به خصوص کشورهایی که از ما چهره‌ای نامناسب طراحی کرده‌اند، همین برنامه را در پیش خواهیم گرفت.

 وی با بیان اینکه ایران دارای تمدنی چند هزار ساله است، افزود: آن چیزی که رسانه‌های دنیا از ایران نشان می‌دهند، نیستیم در نتیجه با همه دنیا آماده‌ایم با صلح و امنیت زندگی کنیم و دنبال ناآرامی نیستیم.

 پزشکیان افزود: به اینجا آمده‌ایم تا پیام خود را به گوش دنیا برسانیم، این باور قلبی ما است و در تلاشیم هماهنگی درونی و بیرونی را تا جایی که ممکن است نشان دهیم.   رئیس جمهور به منظور شرکت در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد و تشریح مواضع جمهوری اسلامی درباره مسائل بین‌المللی، صبح یکشنبه اول مهر ۱۴۰۳ در صدر یک هیات عالی‌رتبه سیاسی عازم نیویورک شد.

 پزشکیان در این سفر علاوه بر شرکت و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل، دیدارهایی نیز با تعدادی از سران کشورهای شرکت کننده در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی خواهد داشت.  وی نشست‌هایی نیز با گروه‌ها و افراد مرجع سیاسی، اجتماعی، مذهبی و رسانه‌ای در آمریکا خواهد داشت و ضمن تشریح مواضع کشورمان، به سوالات آنان پاسخ خواهد داد.

حامل پیام صلح و امنیت ایران برای همه جهان هستیم

رئیس‌جمهور در بدو ورود به نیویورک نیز تصریح کرد: ما از سوی جمهوری اسلامی ایران حامل پیام صلح و امنیت و تلاش برای تحقق شعار امسال سازمان ملل مبنی بر صلح و آینده توأم با امنیت و توسعه برای همه مردم هستیم.

پزشکیان، در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اهداف این سفر گفت: ما حامل این پیام هستیم که به جای خونریزی و جنگ و کشتار، باید دنیایی درست کنیم که همه انسان‌ها بتوانند در آن راحت و مستقل از رنگ، نژاد، قومیت و منطقه‌ای که در آن حضور دارند، به راحتی زندگی کنند. متأسفانه دنیایی که امروز در آن زندگی می‌کنیم، به این شکل نیست، استانداردهای دوگانه‌ای وجود دارد که بر اساس آنها یک عده خوب و عده‌ای هم بد هستند؛ در نتیجه مشکلاتی که می‌بینیم به وجود می‌آید. وی تاکید کرد: فرصتی که برای زندگی در کره خاکی داریم، باید برای همه انسان‌ها برابر باشد.

پزشکیان ادامه داد: متأسفانه فعلاً دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم، به این شکل نیست؛ استاندارد‌های دوگانه وجود دارد، یک عده خوبند و عده‌ای هم بدون دلیل بدند؛ درنتیجه مشکلاتی که می‌بینیم به وجود می‌آید.

هدف از سفر به آمریکا از زبان پزشکیان

رئیس‌جمهور که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل در سفر نیویورک به سر می‌برد، در گفت‌وگوی کوتاهی در مسیر این سفر در واکنش به تشدید جنایات اسرائیل در غزه و کرانه باختری و احتمال اعلام شمال غزه به عنوان منطقه جنگی در کابینه بنیامین نتانیاهو، گفت: کشور‌هایی که ادعا حقوق بشر می‌کنند بدون توجه به ارزش انسانیت، جان انسان‌ها و حقوق بشر این جنایات رژیم غاصب را نمی‌بینید. این‌ها چرا نسبت به وضعیتی که در غزه در حال روی دادن است، فریاد نمی‌زنند؟ تازه خیلی اوقات با پر رویی از جنایت‌های اسرائیلی‌ها در غزه و کرانه باختری دفاع می‌کنند و بعد هم دم از حقوق بشر و انسانیت می‌زنند. گفتار‌ها و رفتار‌های متناقض غرب، غیرقابل قبول و دروغ است.

وی هدفش از سفر به نیویورک را هم این‌گونه تشریح کرد: ما در این سفر دنبال باورها، اعتقادات و ارزش‌هایی هستیم که سازمان ملل مدعی است که می‌خواهد برای آنها کاری انجام دهد. می‌خواهیم بگوییم اگر راست می‌گویید در عمل نشان بدهید، نه در شعار.

وی ادامه داد: حضور در اجلاس سازمان ملل فرصتی برای حضور و دفاع از دیدگاه‌ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران است تا در برابر دیدی که به دروغ از ما ساخته‌اند، بگوییم اگر انسانید و وجدان دارید، همه انسان‌ها را درست ببینید.