عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان این که ایران حتما در خرید پیجرهای حزب‌الله دخالت داشته، چون به هر حال یکی از این پیجرها دست سفیر ایران در لبنان بوده است، گفت: براساس اطلاعاتی که از برخی نیروهای اطلاعاتی و نظامی گرفته‌ایم، شهید رئیسی نیز از یک پیجر استفاده می‌کرد که البته شاید نوع آن با پیجری که دست نیروهای حزب‌الله بود، تفاوت داشت، ولی یکی از سناریوهای محتمل درباره حادثه‌ای که برای رئیس‌جمهور فقید ما پیش آمد، منفجر شدن پیجر ایشان است.

بخشایش اردستانی در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران افزود: البته این که شهید رئیسی از پیجر استفاده می‌کرد را مطمئن هستیم، اما این که آیا دقیقا انفجار پیجر باعث ایجاد حادثه برای ایشان شده باشد را مطمئن نیستیم، اگرچه ممکن است وقتی شهید رئیسی به مرز آذربایجان رفتند، اسرائیلی‌ها به اطلاعات پیجر ایشان دست پیدا کرده باشند.

وی تاکید کرد: قطعا نیروهای ایرانی هم در خرید پیجرهای حزب‌الله نقش داشته‌اند و بنابراین، دستگاه‌های اطلاعاتی خود ما نیز باید به این مساله ورود پیدا کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه لو رفتن محل برگزاری جلسه شهید «ابراهیم عقیل» نیز حتما ناشی از نفوذ در حزب‌الله بوده است، اظهار داشت: وقتی جلسه یکی از مهمترین فرماندهان حزب‌الله با تعدادی از فرماندهان و نیروهای مهم این گروه، به صورت دقیق توسط جنگنده اسرائیلی مورد هدف قرار می‌گیرد، دیگر شکی باقی نمی‌ماند که حزب‌الله لبنان به نفوذ آلوده شده است. همان‌طور که در موضوع انفجار پیجرها نیز قطعا نفوذ رخ داده است و مسئولان اطلاعاتی حزب‌الله باید به صورت دقیق روی این نکته کار کنند که این پیجرها از چه طریقی خریداری شده، از چه مسیری به لبنان منتقل شده و چگونه بین اعضای گروه توزیع شده است.

وی با تاکید بر این که به تاخیر افتادن پاسخ ایران به اسرائیل برای به شهادت رساندن اسماعیل هنیه، رژیم صهیونیستی را گستاخ‌تر کرده است، عنوان کرد: شاید صبر و انتظار خودش یک استراتژی باشد که مقامات نظامی کشورمان در پیش گرفته‌اند و می‌خواهند همواره وحشت از پاسخ احتمالی ایران در دل اسرائیلی‌ها بماند تا سر فرصت این کار را انجام دهند، اما به نظر می‌رسد که طولانی شدن زمان ارائه این پاسخ، باعث گستاخی رژیم صهیونیستی شده و به آن‌ها این جرات را داده است که ضربات سنگین‌تری را به حزب‌الله وارد کنند.

 انتخابات آمریکا پایان جنگ در غزه را به تعویق انداخته

اردستانی با اشاره به این نکته که حزب‌الله لبنان باید پاسخ هم‌سطحی را به جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی بدهد تا بازدارندگی ایجاد شود، خاطرنشان کرد: حزب‌الله باید به گونه‌ای جواب بدهد که اسرائیل متوجه شود حزب‌الله نسبت به سال ۲۰۰۶ قدترمندتر شده است و می‌تواند ضربات سنگین‌تری را وارد کند. ضمن این که وسعت جغرافیایی گروه‌های مقاومت در منطقه بیشتر است و اگر اسرائیل خود را مشغول مرزهای شمالی فلسطین اشغالی و درگیری با حزب‌الله نگه دارد، می‌تواند با ضربات سنگینی توسط یمنی‌ها یا عراقی‌ها مواجه شود؛ همان‌طور که فعالیت‌های این گروه‌ها در طول ماه‌های گذشته نیز اسرائیل را بیچاره کرده است.

وی در ادامه تاکید کرد: جنایت اخیر اسرائیلی‌ها یعنی منفجر کردن هزاران دستگاه ارتباطی هم‌زمان با یکدیگر، اقدامی جنون‌آمیز بود که نشان داد مقامات رژیم صهیونیستی دچار یأس و استیصال شده و به‌نوعی به سیم آخر زده‌اند، چون تداوم استفاده نیروهای حزب‌الله از این پیجرها می‌توانست برای اسرائیلی‌ها سودمند باشد، زیرا آن‌ها می‌توانستند که این وسایل ارتباطی را به صورت هوشمند و سیتماتیک کنترل کنند، اما حالا یک شبکه وسیع را که برای رصد اقدامات حزب‌الله از آن استفاده می‌کردند، به دست خودشان از بین برده‌اند.

این نماینده مجلس در پایان تصریح کرد: انتخابات آمریکا مهمترین عاملی است که باعث شده پایان جنگ غزه به عقب بیفتد، وگرنه همین حالا بسیاری از مردم و حتی مقامات رژیم صهیونیستی فهمیده‌اند که در این جنگ به پیروزی نرسیده‌اند، چون نتوانسته‌اند اهداف خود را محقق کنند، یعنی حماس را از بین ببرند و اسیران خود را نجات دهند.