سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور گفت: انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی باید هم‌زمان با یکی از انتخابات سراسری برگزار شود و باتوجه‌ به تقویم انتخاباتی کشور، سال آینده انتخابات شوراها را در پیش خواهیم داشت

به گزارش روابط عمومی معاونت صدا، سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور  در خصوص موضوع تکلیف کرسی‌های خالی مجلس شورای اسلامی با محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور به‌صورت تلفنی گفتگو کرد.

محسن اسلامی با اشاره به تکلیف کرسی‌های خالی در مجلس گفت: طبق قانون اگر کرسی به جهت برخی موارد مانند استعفا و یا فوت نمایندگان شورای اسلامی خالی شود، برای رفع آن انتخابات میان‌دوره‌ای پیش‌بینی‌شده است. وی افزود: انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی باید هم‌زمان با یکی از انتخابات سراسری برگزار شود و باتوجه‌به تقویم انتخاباتی کشور، سال آینده انتخابات شوراها را در پیش خواهیم داشت. این انتخابات سراسری است و به لحاظ قانونی چهار حوزه انتخابیه تبریز، بستان‌آباد، انزلی و نقده و اشنویه که نمایندگان مجلس به دلایلی ندارند، در انتخابات میان‌دوره‌ای که برگزار خواهد شد، نمایندگانشان مشخص خواهد شد.

سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو تأکید کرد: هماهنگی‌های لازم با شورای نگهبان صورت‌گرفته است. تاریخ برگزاری انتخابات را ششم تیرماه ۱۴۰۴ هم‌زمان با انتخابات شوراها خواهیم داشت و در این چهار حوزه حتما به‌صورت میان‌دوره‌ای انتخابات برگزار خواهد شد.

وی در ارتباط ‌با نحوه برگزاری انتخابات متذکر شد: الکترونیکی و یا دستی برگزارشدن انتخابات با هماهنگی شورای نگهبان به‌عنوان ناظر اصلی در انتخابات مجلس شورای نگهبان تصمیم‌گیری خواهد شد.