عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ به این پرسش که «خبر ارسال موشک‌های بالستیک ایران به روسیه می تواند تحریم‌های بیشتر و احتمال فعال شدن مکانیسم ماشه را به همراه داشته باشد» به دیده‌بان ایران گفت: دیگر بالاتر از سیاهی رنگی نیست ما به حزب‌الله، حماس، حشد الشعبی موشک می دهیم چرا به روسیه ندهیم؟ 

احمدبخشایش اردستانی، در گفت و گو با دیده بان ایران، درباره دلایل حمایت ایران از روسیه در جنگ با اوکراین گفت: «دو نکته درباره علل همکاری ایران و روسیه وجود دارد نکته اول این است که توافق برجام با اروپا و آمریکا شکست خورده است. ما خیلی تلاش کردیم به غرب نزدیک شویم دولت روحانی  هشت سال تمام جنگید که به غرب  نزدیک شود ولی در نهایت به بک بیانیه و یک قطعنامه ختم شد.آمریکا هم از برجام بیرون آمد برجام نفعی برای ما نداشت.نکته دوم؛ تلاش ما برای دور زدن تحریم‌هاست دولت ایران دلار می‌خواهد باید نفت صادر کنیم وقتی صادرات نفت ما را تحریم کردند ناچاریم به چینی‌ها تخفیف بدهیم و گاهاً به جای پول کالا یا اعتبار دریافت کنیم و حتی پول نقد را هم که می خواهیم بگیریم باید نصف آن را به صرافی‌ها و بانک‌های دیگر کشورها بدهیم. طبیعی است که ما نیاز داریم فروشنده موشک و فروشنده 

پهپاد باشیم.»

 موشک و پهپاد به روسیه می‌دهیم، سویا و ذرت می‌گیریم

وی خاطر نشان کرد: «ایران در راستای همکاری‌های اقتصادی و سیاسی خود به روسیه پهپاد و موشک صادر می کند. در مقابل روس‌ها با ایران همکاری می‌کنند تا تحریم‌ها را دور بزنیم ما خیلی از اجناسمان از ایران از روسیه وارد می‌کنیم.»

این نماینده مجلس درباره نحوه همکاری ایران و روسیه گفت: «ما باید برای تامین نیاز خود از جمله در واردات سویا و گندم باید تهاتر کنیم. یک بخش از تهاتر شامل ارسال موشک و بخش دیگر ارسال پهپاد‌های نظامی به روسیه است.» عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ به این پرسش که «خبر ارسال موشک‌های بالستیک ایران به روسیه می تواند تحریم‌های بیشتر و احتمال فعال شدن مکانیسم ماشه را به همراه داشته باشد» گفت: دیگر بالاتر از سیاهی رنگی نیست ما به حزب‌الله، حماس، حشدالشعبی موشک می دهیم چرا به روسیه ندهیم.  

نماینده مجلس دوازدهم خاطرنشان کرد: «ما اسلحه می‌فروشیم دلار میگیریم ما از طریق شراکت با روسیه تحریم‌ها را دور می‌زنیم ما از روسیه سویا و ذرت و ...  از روسیه وارد می‌کنیم. اروپایی‌ها به اوکراین، اسلحه می فروشند. ناتو وارد اوکراین شده چرا ما در جهت حمایت از متحد خود به روسیه موشک و پهپاد ندهیم؟ً!»

ما در بلوک شرق قرار داریم

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ به این پرسش که «آیا این کار باعث نمی شود که مقابل ناتو قرار بگیریم و این یک ما را به عنوان یک دشمن در نظر بگیرند و بر این اساس تقسیم بندی کنند» گفت: «خیر به این معنی نیست  که ما در جبهه اوکراین و در جنگ هستیم. خیلی وقت پیش دنیا تقسیم می شد به پیمان ناتو و پیمان ورشو؛ پیمان ورشو که خیلی وقت است از بین رفته؛ اما بالاخره ما شرقی هستیم و در تقسیم بندی‌های قدرت جهان ما در بلوک شرق و مقابل بلوک غرب قرار داریم.»