رضا امراللهی، استاد دانشگاه و فعالی سیاسی اصلاح‌طلب در یادداشتی نوشت: 

از آقای پزشکیان انتقاد کردن آسان است زیرا:

الف- موظف است درچهار چوب قانون اساسی کار کند.  

ب- همه چیز خود را بار کرده وبه میدان آمده است.

ج- با هر حرکت ایشان، یکی از دوستان و منتقدان حرفه‌ای صدایشان در‌می‌آید.

اما بیایید واقع‌گرا باشیم و فرصت بدهیم.

۱-در سیاست خارجی امروز جناب آقای دکتر پزشکیان با انبوهی از مشکلات خارجی ازقبیل دردسرآفرینی‌های امریکا، دودوزه‌بازی روسیه،FATF ، برجام، نامردی اروپا و... روبروست.

۲-در سیاست داخلی هم، داریم می‌بینیم، توسعه دارد جان می‌کند و...، هر وقت هم که دری به تخته‌ای می‌خورد منتقدان داخلی، از جمله بعضی از اقتصاد آموختگان، به میدان می‌آیند، همان‌هایی که سال‌ها قبل می‌گفتند میلیاردها دلار خرج انرژی شده و بعدا متوجه شدند، حرف‌هایشان درست نبوده ولی یکبار هم از هیچ‌کس معذرت نخواستند. اجازه بدهید با تامل، صبر و شکیبایی شاهد حرکت‌های رئیس‌جمهوری که توانسته خانه را از یک گروه تحویل گرفته وکار را شروع کرده باشیم و بدانیم بازنده مخالفت با رئیس‌جمهور «مردم» هستند و برنده ندارد، بعلاوه منتقدان سخنگوی همه مردم نیستند، بگذارید و همه کمک کنیم بتوان امنیت جهانی را بیشتر به کشور آورد و شاهد بیشتر آب شدن شمع معیشت مردم نباشیم.

کمک کنیم رئیس‌جمهور انرژی کشور پرآفتاب را تامین کند، کار تولید کند و توسعه را سامان ببخشد. کمک کنیم مردم را از دست دلالان و ناپاکان نجات دهد. همین که ایشان بتواند پاک‌دستان و پاک‌دستی را رونق ببخشد، کاری کارستان کرده است. موریانه دزدی و رانت‌خواری دارد مملکت رانابود می‌کند. سهم‌خواهی را کنار بگذاریم و همه کمک کنیم. در پایان همه بدانند، ظریف انسان بزرگی است و مطمئن باشیم کشور و انقلاب را با تمام وجود دوست دارد و جداشدنی نیست. یادمان باشد بی‌عیب خداست.