سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از موافقت این کمیسیون با برنامه‌های وزرای پیشنهادی خارجه، اطلاعات، دفاع و کشور خبر داد.

ابراهیم رضایی، در توضیح جمع بندی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: عصر چهارشنبه و پس از گذشت سه روز از استماع برنامه‌ها، دیدگاه‌ها و بررسی سوابق وزرای پیشنهادی، اعضای کمیسیون برنامه‌های خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات، عراقچی وزیر پیشنهادی خارجه، امیر نصیرزاده وزیر دفاع و مومنی وزیر پیشنهادی کشور را مورد تایید قرار داد.

وزیر پیشنهادی نفت از کمیسیون انرژی رای اعتماد نگرفت

کمیسیون انرژی با 16 رای منفی و 7 رای مثبت به محسن پاک‌نژاد برای نشستن بر صندلی وزارت نفت رای اعتماد نداد. به گزارش تجارت‌نیوز، پاک‌نژاد با ارائه توضیحات و پاسخ به سوالات نمایندگان نتوانسته آنها را قانع کند که گزینه مناسبی برای وزارت نفت است.

رأی موافق کمیسیون اجتماعی مجلس به وزیر پیشنهادی کار

طبق اعلام رنجبر، دبیر کمیسیون اجتماعی، پس از برگزاری دو نشست برای ارزیابی احمد میدری وزیر پیشنهادی کار، اکثریت اعضای کمیسیون اجتماعی ایشان را حائز شرایط لازم برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشخیص دادند.

موافقت کمیسیون اقتصادی مجلس با همتی و اتابک

 به عنوان وزرای پیشنهادی اقتصاد و صمت

فاطمه مقصودی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: کمیسیون اقتصادی امروز برنامه‌های آقای همتی وزیر پیشنهادی اقتصاد را به رای گذاشته شد که اعضای کمیسیون با آن موافقت کردند لذا این برنامه‌ها به تایید کمیسیون رسید.

موافقت کمیسیون اقتصادی مجلس

 با وزرای پیشنهادی اقتصاد و صمت 

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از موافقت این کمیسیون با برنامه وزرای پیشنهادی اقتصاد و صنعت، معدن و تجارت خبر داد.

فاطمه مقصودی اظهار کرد: کمیسیون اقتصادی ابعاد اقتصادی برنامه‌ وزرای پیشنهادی را بررسی کرده و دغدغه های اعضای کمیسیون نیز منتقل  شد. ‌

وی اضافه کرد: کمیسیون اقتصادی برنامه‌های آقای همتی وزیر پیشنهادی اقتصاد را به رای گذاشت که اعضای کمیسیون با آن موافقت کردند لذا این برنامه‌ها به تایید کمیسیون رسید. سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین برنامه‌های  آقای اتابک وزیر پیشنهادی صمت در کمیسیون اقتصادی تایید شد و اعضای کمیسیون با آن موافقت کردند.

رأی موافق کمیسیون فرهنگی 

به وزاری پیشنهادی ارشاد و ورزش دولت 

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: پس از برگزاری دو نشست برای ارزیابی وزرای پیشنهادی مربوط به این کمیسیون، وزاری پیشنهادی «فرهنگ و ارشاد اسلامی» و «ورزش و جوانان»، توانستند با اکثریت آرا تایید کمیسیون را برای برنامه‌های خود برای تصدی وزارتخانه‌های مربوطه بگیرند.

احمد راستینه، افزود: پس از برگزاری دو نشست برای ارزیابی وزرای پیشنهادی مربوط به این کمیسیون، وزاری پیشنهادی «فرهنگ و ارشاد اسلامی» و «ورزش و جوانان»، توانستند با اکثریت آرا تایید کمیسیون را برای برنامه‌های خود برای تصدی وزارتخانه‌های مربوطه بگیرند اما وزیر پیشنهادی «میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی»، نتوانست نظر کمیسیون فرهنگی را جلب کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه نباید نگاه جنسیتی به وزارت راه و شهرسازی داشت، تاکید کرد: خانم صادق در بخش‌های مدیریتی این وزارتخانه فعال بوده و می‌تواند برنامه‌ها و ایده‌های خود را در این حوزه به سرانجام برساند.

عباس صوفی در گفتگو با ایرنا، خاطرنشان کرد: امیدوارم نمایندگان مجلس با رای اعتماد به ایشان سبب شوند هرچه زودتر این وزارتخانه سامان گرفته و معاونت‌های متخصص و کارآمد انتخاب شوند تا بتوانند به آقای پزشکیان در پیش برد اهداف تعیین شده کمک کنند.

حداقل دو نفر تا اینجای کار رای نمی‌آورند

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: در گفت‌گو با خبرنگار ایلنا، درباره وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم، گفت: برخی از وزرا قوی و برخی دیگر ضعیف هستند. بعضی از آن‌ها از نظر مبانی فکری ایراد دارند و فکرشان با سیستم، نظام و انقلاب خیلی زاویه دارد. جا گرفتن این افراد در این صندلی‌ها کار اشتباهی است. مدیران و وزرای قوی هم در میان آن‌ها هستند که گذشته از خط فکری‌شان، واقعا کارشناس هستند. ما هم همه تلاش‌ خودمان را می‌کنیم که ان‌شالله یک کابینه قوی بسته شود.

روح‌الله لک علی‌آبادی افزود: برخی از مدیران اگر حذف شوند، شاید به نفع دولت‌ آقای پزشکیان باشد. امیدوارم یک دولت چابک، سبک و متعهد ایجاد کنیم.  وی در پاسخ به این سوال که چند درصد از کابینه پیشنهادی رای اعتماد خواهند گرفت، گفت: به نظر من از نوزده نفر، حداقل دو نفر تا اینجای کار رای نمی‌آورند.