یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: این تلقی از وفاق ملی که بخواهیم دولت و کابینه دولت و سایر مناصب دولت را تبدیل به یک شرکت سهامی کنیم که به جناح‌های سیاسی مختلف و مخالف پست و سهم دهیم، درست نیست. 

سعید شریعتی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، درباره ارزیابی خود از وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم، به «ایلنا» اظهار کرد: در مورد کابینه‌ای که معرفی شده است با مجموعه شرایطی که رئیس‌جمهور با آن مواجه است و محدودیت‌هایی که وجود دارد، آقای پزشکیان انتخابی که کرده انتخاب قانع‌کننده‌ای در کلیت کابینه نیست. تقریبا در همه موارد می‌شود گفت که انتقاد‌هایی از جوانب مختلف به افراد پیشنهادی وارد شده‌ است. 

وی افزود: به نظر من آقای پزشکیان در بعضی از وزرات‌خانه‌ها عملا از روی اجبار، اکراه، کم ‌توجهی یا تعاملات بده و بستانی افرادی را معرفی کرده است که خصوصا در آن موارد به شدت از سوی حامیان و رأی‌دهنگان مورد انتقاد قرار 

گرفته ‌است.

شریعتی درباره انتخاب وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: وزیر آموزش و پرورش به هیچ عنوان در سطوح مختلف کارشناسی در کارگروه‌ها و کمیته‌ها مطرح نبوده‌ است. این گزینه، گزینه مطلوبی نیست، ما خیلی افراد برجسته‌ای داشتیم حتی در جریان اصولگرا و در میان کسانی که محدودیت‌های استعلام و نظرات دستگاه‌های امنیتی را نداشته باشند. افراد برجسته‌تری داریم که بتوانند به عنوان وزیر آموزش و پرورش معرفی شوند و این فردی که مطرح شده است، از سابقه‌ی قابل دفاعی برای آموزش و پرورش برخوردار نیست.

وی درباره وزیر پیشنهادی کشور با بیان اینکه دست آقای پزشکیان آن قدر بسته نبوده که نیروی رده سوم نیروی انتظامی را به عنوان وزیر کشور معرفی کند،‌ گفت: افراد باسابقه و استانداردی وجود داشتند که از سوابق قابل دفاعی برخوردار بودند و مشکلی هم نداشتند. اساسا رسیدن به این اسم، نشان می‌دهد که این افراد با گفتمان آقای پزشکیان هم ناسازگار هستند؛ حداقل موضع روشنی ندارند. وزیر کشور باید یک عنصر کاملا سیاسی باشد و قرار است مسائل سیاسی و اجتماعی را رهبری کند و ایشان سابقه، اشراف و نگرش سیاسی ندارند و گرایش سیاسی ایشان هم مشخص نیست. این‌ها به هیچ عنوان قابل دفاع نیست و امیدوارم آقای پزشکیان به هرشکل توضیح دهند که چگونه این فرد را انتخاب کردند و آقای مومنی چه نسبتی با وزارت 

کشور دارند.

شریعتی در پاسخ به این پرسش که انتشار اسامی وزرا پیشنهادی چه تغییری در پایگاه اجتماعی پزشکیان ایجاد می‌کند و حضور این افراد تا چه اندازه آرمان دولت مبنی بر وفاق ملی را محقق خواهد کرد، عنوان کرد: فارغ از این که من از این کابینه دفاع می‌کنم‌ یا نقد می‌کنم، با رصدی که می‌شود در شبکه‌های اجتماعی کرد و واکنش‌هایی که دیده می‌شود، ندیدم که این کابینه منشا وفاق باشد. 

وی ادامه داد: کابینه باید منسجم، متحد، همفکر و باورمند به دیدگاه و برنامه رییس‌جمهور باشد. این کابینه منسجم باید تلاش کند که در جامعه و میان اقشار مختلف و ملت وفاق ایجاد کند، نه اینکه آقای قالیباف یا چهار نماینده مجلس و صاحبان قدرت و نفوذ را با گماردن نمایندگان‌شان راضی کنیم. با این‌ کابینه وفاق ملی ایجاد می‌شود؟! اگر وفاق ملی ایجاد می‌شد اصلا چرا آقای پزشکیان رأی آوردند،‌ همان آقای قالیباف رییس‌جمهور می‌شد و دو وزرات‌خانه هم به اطلاح‌طلبان می‌داد؛ آیا وفاق ملی در این حالت صورت می‌گرفت؟