عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درمورد عملیات ترور اسماعیل هنیه، گفت: سپاه قدس اعتقاد دارد که در این حادثه هیچ‌گونه نفوذی اتفاق نیفتاده است و وزارت اطلاعات نیز در این زمینه با ابهام پاسخ می‌دهد؛ اما تحلیل شخصی اینجانب این است که با توجه به شرایطی که‌ در این ترور رخ داده، حتما مساله نفوذ هم در آن نقش داشته است.

«احمد بخشایش اردستانی»، در گفت‌وگو با خبرنگار دیده‌بان ایران، ادامه داد: موضوع نفوذ و آلودگی، مساله‌ای است که به صورت طبیعی در دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی تمام کشورها رخ می‌دهد و به همین دلیل، کشورهای پیشرفته معمولا هر ۱۰ سال یک‌بار در دستگاه‌های اطلاعاتی خود خانه‌تکانی اساسی انجام می‌دهند. در ایران هم رخ دادن مساله نفوذ، طبیعی است، اما برخی کشورها این موضوع را اعلام می‌کنند، ولی ما سعی می‌کنیم روی این موضوع سرپوش بگذاریم.

وی خاطرنشان کرد: بعد از ترور نافرجام ترامپ در هفته‌های اخیر، مسئول فنی سازمان سیا مجبور به استعفا شد، ولی در ایران معمولا کسی چنین اتفاقی را گردن نمی‌گیرد.

بخشایش اردستانی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب شخصیتی هستند که وعده‌هایشان در نظام بین‌الملل به عنوان وعده صادق شناخته می‌شود و با توجه به این که ایشان تاکید کرده‌اند که خونخواهی از شهید هنیه انجام خواهد شد، بنابراین پاسخ ایران به این جنایت رژیم صهیونسیتی قطعی خواهد بود و هیچ تردیدی درباره آن وجود ندارد.

وی افزود: طولانی شدن زمان ارائه پاسخ به جنایت اسرائیل، به نفع ایران است؛ در واقع، اتخاذ سیاست صبر و انتظار، بخشی از فرآیند انتقام جمهوری اسلامی است و رژیم صهیونسیتی که می‌داند حتما از ما ضربه خواهد خورد، هر شب احساس می‌کند که در یک برزخ قرار دارد و نگه داشتن اسرائیل در برزخ، بخشی از عملیات انتقام است، اگرچه ایران حتما در زمان مقتضی، پاسخ جنایت رژیم خبیث را خواهد داد.

حمله ایران به اسرائیل حتما غافلگیرانه انجام می‌شود

بخشایش اردستانی در جواب این سوال که پاسخ جمهوری اسلامی به رژیم صهیونسیتی، شبیه عملیات «وعده صادق» خواهد بود یا خیر، توضیح داد: تنها حالتی که ممکن است ایران فعلا از ارائه پاسخ به رژیم صهیونسیتی صرف نظر کند، این است که آمریکا و اسرائیل با فلسطینی‌ها به یک توافق صلح دست پیدا کنند و جنگ غزه به پایان برسد. اما وضعیت مذاکرات طرف‌های صهیونیستی و فلسطینی نشان می‌دهد که بعید است دوطرف در آینده به چنین توافقی دست یابند و به همین دلیل، جمهوری اسلامی هم از خونخواهی شهید هنیه نخواهد گذشت. 

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایران در پاسخ به جنایت اسرائیل در ترور شهید هنیه، احتمالا بازهم حرکتی ترکیبی را مانند عملیات وعده صادق انجام خواهد داد؛ به نحوی که در مرحله قبل حدود ۳۰۰ پهباد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد و این‌بار شاید تعداد پرتابه‌ها افزایش پیدا کند و مثلا به حدود ۶۰۰ پرتابه جنگی برسد. ضمن این که در این مرتبه هم مانند دفعه قبلی، حتما گروه‌های مقاومت منطقه در ارائه این پاسخ با جمهوری اسلامی همراهی خواهند کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: در عملیات وعده صادق، از چند ساعت قبل از شروع حمله، عملیات به صورت غیرمستقیم به اطلاع آمریکا رسید، زیرا قصد ما تشدید تنش در منطقه نبود، بلکه می‌خواستیم به آمریکایی‌ها ثابت کنیم که ایران قادر است از چتر حمایتی ایجادشده بر سر رژیم صهیونسیتی عبور کند و وارد سرزمین‌های اشغالی شود، یعنی به‌نوعی می‌خواستیم بازدارندگی خودمان را نشان بدهیم، ولی این‌بار حتما موضوع را به اطلاع دشمن نخواهیم رساند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: عملیات هوایی ایران در پاسخ به جنایت جدید رژیم صهیونسیتی، حتما غافلگیرانه انجام خواهد شد و حتی ممکن است سه تا چهار روز هم طول بکشد، اما جمهوری اسلامی حتما تبعات چنین حمله‌ای را می‌پذیرد و خود را برای اتفاقات احتمالی بعدی آماده خواهد کرد. 

پادشاه اردن از ایران خواست که اسرائیل را نزند

بخشایش اردستانی همچنین به همراهی ضمنی برخی کشورهای منطقه با آمریکا در دفاع از رژیم صهیونسیتی در حین اجرای عملیات روز ۲۵ فروردین توسط جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: متاسفانه در عملیات وعده صادق مشاهده کردیم که برخی کشورها از جمله اردن، مصر، بحرین و شاید عربستان‌ سعودی با آمریکا و اسرائیل همراهی کردند؛ به نحوی که یا اجازه دادند هواپیماهای آمریکایی و اسرائیلی برای درگیر شدن با پرتابه‌های ایران از آسمان آن‌ها استفاده کنند یا اجازه دادند که از خاک آن‌ها به سمت پهپادها و موشک‌های ما، ضد هوایی شلیک شود.

نماینده مردم اردستان در مجلس ادامه داد: به نظر می‌رسد که در عملیات بعدی که جمهوری اسلامی علیه رژیم صهیونسیتی انجام خواهد داد،‌ مجددا همین کشورها به بهانه دفاع از حریم هوایی خود، در دفاع از رژیم صهیونسیتی با آمریکا و اسرائیل همراه شوند. اما اگر اسرائیل یا آمریکا بخواهند با استفاده از موشک یا جنگنده، ایران را بزنند و برخی کشورهای منطقه نیز اجازه دهند که برای این منظور از آسمان آن‌ها استفاده شود، در آن صورت جمهوری اسلامی حتما برای آن کشورها چالش ایجاد خواهد کرد. 

وی با بیان این که مهمترین پیامی که وزیر خارجه اردن در سفر اخیر خود به ایران مخابره کرد، درخواست از جمهوری اسلامی برای عدم ارائه پاسخ به اسرائیل بود، یادآور شد: وزیر خارجه اردن در سفر چند روز قبل خود، پیام پادشاه این کشور را به اطلاع مقامات ما رساند، مبنی بر این که پادشاه اردن در درجه اول از جمهوری اسلامی درخواست کرده است که از ارائه پاسخ به رژیم صهیونسیتی صرف نظر کند و در درجه دوم یادآوری کرده است که اگر ایران به اسرائیل پاسخ بدهد، اردن به ناچار با آمریکا همراهی خواهد کرد.