معاون راهبردی دولت گفت: در معاونت راهبردی تلاش خواهیم کرد چالش‌های مهم فراروی کشور را بررسی کنیم و حلقه ربطی بین دولت و جامعه مدنی و نهادهای تخصصی باشیم.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف در پایان جلسه شورای راهبری گفت: 

کارهایی را شروع کردیم و بعد از اینکه این مرحله فوری تشکیل دولت که ما نقش مشورتی داشتیم در شورای راهبری به پایان برسد، وارد مرحله کارهای معاونت راهبردی هم خواهیم شد.

وی در گزارش خود از جلسه شورای راهبری تاکید کرد: بی‌گمان هر تجربه جدیدی با ایرادها و چالش‌های فراوانی روبرو است که مهمترین آن مقاومت در برابر تغییر و باور نداشتن به نوآوری و سپردن کار به جوانان است. ‌ظریف یادآور شد:‌ پنجشنبه روز سنگین و پرچالشی بود. در دیدارهای جداگانه از ساعت ۸ صبح تا ۱۱ شب، مدیران ستاد تهران و اعضای کمیته‌های بهداشت، نفت و سیاست خارجی، با صمیمیت و صراحت، دیدگاه‌ها و انتظارات خود را بیان کردند. ‌در جلسه ۲۰۰ دقیقه‌ای شورای راهبری، گزارش این دیدارها و نیز گفتگو با اعضای کمیته‌های محیط زیست، زنان، رفاه، جوانان، اطلاعات و دیگر نخبگان و فعالان جامعه مدنی را ارائه کردم. 

‌به گفته وی، اعضای شورای راهبری همچنین گزارش رئیس دفتر رئیس جمهور را از مصاحبه‌های دکتر پزشکیان بزرگوار با برخی نامزدها (که به معنی قطعی بودن هیچیک از آنان نیست و بعضا برای یک مسئولیت با چند نفر مصاحبه شده است) و آخرین وضعیت گزینه‌های عضویت در هیئت دولت شنیدند و  دیدگاه‌های خود را جهت انتقال به ریاست محترم جمهوری به ایشان بیان کردند. 

‌ معاون راهبردی دولت ادامه داد:‌همچنین نگرانی‌ها نسبت به برخی شایعات توسط اعضای محترم شورای راهبری بیان شد. 

‌ظریف در ادامه از توجه و حساسیت مردم نسبت به روند و نتایج تعیین اعضای هیئت دولت قدردانی کرد و ادامه داد: این یک تجربه جدید شفافیت و دمکراسی در مسیر پیچیده و دشوار انتخاب وزراست. ‌بی‌گمان هر تجربه جدیدی با ایرادها و چالش‌های فراوانی روبرو است که مهمترین آن مقاومت در برابر تغییر و باور نداشتن به نوآوری و سپردن کار به جوانان است.  ‌ معاون راهبردی دولت  در پایان این گزارش، تصریح کرد: خوشبختانه رئیس جمهور محترم با شجاعت و باور به تغییر، نوآوری و جوانان گام نخست را در این مسیر دشوار و پرفراز و نشیب برداشته‌اند که شایسته قدردانی و سپاس است.