معاون اسبق قوانین مجلس شورای اسلامی درباره احتمال فشار‌ها و سنگ‌اندازی‌ها از سوی مجلس دوازدهم برای رأی اعتماد به وزرا تصریح کرد: مجلس نباید سهم‌خواهی کند. ممکن است مجلس به هر دلیلی یا اهدافی بخواهد به صورت جناح‌بندی یا بر اساس سوابق پارلمانی خود عمل کند و به وزرای پیشنهادی رأی اعتماد ندهد، اما همه باید توانمندی و منافع ملی را ملاک کار قرار بدهند. 

حسین میرمحمد صادقی ، درباره فشار‌ها و سهم‌خواهی‌ها از دولت چهاردهم گفت: به هر حال این مقدار فشار‌ها وجود دارد و ممکن است کسانی که به آقای پزشکیان در انتخابات کمک کردند از او انتظاراتی داشته باشند. اما رئیس جمهوری باید مقاومت کرده و تمرکز خود را روی انتخاب افرادی توانمند بگذارد.

وی همچنین درباره شاخص‌های تشکیل دولت وفاق ملی بیان کرد: آنچه که در رابطه با وزرای دولت یا هر مسئولیتی که اشخاص در دولت می‌گیرند؛ مطرح است بحث کارآمدی است. مهم این است که افرادی که در دولت حضور دارند کارآمد بوده و تخصص لازم را داشته باشند. به نظر من من مسئله سن یا وابستگی جناحی نباید مطرح باشد.

وی با اشاره به انتصابات اخیر مسعود پزشکیان گفت: این انتصاباتی که صورت گرفته مجموعا افرادی انتخابات شدند که توانایی انجام دادن کار را دارند. اگر آن دوتا مسئله جوان گرایی و جناح بندی را کنار بگذاریم، این افراد توانایی و توامندی کار را دارند.

میرمحمد صادقی ادامه داد: گاهی مسائلی مانند جوانگرایی مطرح می‌شود، اما ممکن است فردی کارآمد بوده و تجربه داشته باشد، چرا نباید از او استفاده کنیم؛ گاهی هم یک فردی جوان است، اما تخصص لازم را ندارد. با این اگر جوانی دارای تخصص باشد باید از او در دولت استفاده شود.

میرمحمد صادقی با اشاره به گمانه‌زنی‌های صورت گرفته برسر وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم و اینکه آیا حضور آنان در دولت در مسیر تشکیل دولت وفاق ملی است، خاطرنشان کرد: آنچه که بیشتر در شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود، اسیر شدن در یک‌سری شعارهایی، چون جوانگرایی و استفاده از افراد وابسته به جناح‌های مختلف است. من فکر می‌کنم این مسئله کلا جهت‌گیری درستی برای انتخاب افراد نیست که می‌خواهند به کار‌های کشور و امور مردم رسیدگی کنند. بنابراین، این بحث‌هایی که مطرح می‌شود تعبیر نادرستی از دولت وفاق ملی دارند و این بحث‌ها نیز در شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شوند.

چرا باید مدیری خوب ولو اینکه جوان نباشد را کنار بگذاریم؟

سخنگوی اسبق قوه قضائیه درباره فرارسیدن زمان تجدیدنسل در میان مدیران بیان کرد: اگر فردی به صندلی چسبیده باشد و اجازه ندهد پرونده افراد دیگری را بررسی کنند، اشتباه است، اما اگر کارنامه افرادی از نسل‌های مختلف بر اساس توامندی‌هایشان بررسی شود و دیدیم مدیری خوب است ولو اینکه جوان نباشد، چرا باید او را کنار بگذاریم و جوانی را روی کار بیاوریم که توانمندی ندارد؟

وی ادامه داد: من این حرف را که نسل جدیدی از مدیرانی روی کار بیایند که تخصص و توامندی ندارند قبول ندارم، اما باید به نسل جدید مدیران توجه کرد و اگر در میان آنان کسانی بودند که توانایی لازم را برای انجام کار داشتند استفاده کرد.