عبدالرضا فرجی‌راد به فرارو گفت: «این ترور بی ارتباط با سفر نخست وزیر اسرائیل به آمریکا نیست. نتانیاهو با گفتگو‌هایی که با جناح تندرو در آمریکا داشته، یک قوت قلب گرفته که اقدامات اغتشاش آمیز و بی ثبات کننده در منطقه را ادامه داده و تشدید کند، این موضوعات بی ارتباط به انتخابات آمریکا هم نیست، یعنی هر چه که منطقه پرتنش‌تر و بی ثبات‌تر باشد و احتمال جنگ فراگیر باشد، به ضرر دموکرات‌ها و دولت فعلی آمریکا و خانم کامالا هریس است. معتقدم این قضایا نمی‌تواند به هم بی ارتباط باشد. نتانیاهو از نظر داخلی و وجهه بین المللی ضربات زیادی متحمل شده و آتش بس در غزه به بن بست رسیده و نتوانسته قول و قرار‌هایی را که با مردم اسرائیل گذاشته را به انجام برساند، بنابراین برای حفظ قدرت خود به دنبال افزایش تنش و نگه داشتن منطقه در حالت جنگی است. حتی اسرائیل به دنبال این است که آمریکا را وارد این درگیری کند. نکته دیگر این که، دیروز در ایران مراسم تحلیف به شکل رسمی انجام شد و آقای پزشکیان رئیس جمهور رسمی و قانونی کشور ما شدند. شعار‌هایی که در جریان انتخابات از سوی آقای پزشکیان داده شد، مبتنی بر وفاق ملی بود. این نکته‌ای است که هم اسرائیلی‌ها و هم نتانیاهو از آن ناراحتند و به دنبال ایجاد شکاف بین دولت و ملت هستند.»

وی افزود: «با توجه به این که شکاف بین دولت و ملت در حال کاهش است و طبیعتا رئیس جمهور جدید، شعار گفتگو با جهان را نیز دنبال می‌کند، اسرائیلی‌ها به دنبال تنش داخل کشور ما هستند. پیشتر هم رسانه‌ها و مقامات این کشور گفته بودند که روی کار آمدن دولت پزشکیان به ضرر اسرائیل است چرا که اجماع نظر علیه ایران شکسته می‌شود؛ بنابراین اسرائیلی‌ها به دنبال این هستند که در ایران بحران ایجاد کرده، جنگ منطقه‌ای را گسترش دهند و حتی آمریکا و غرب را وارد درگیری کنند. با این روش کاملا در جهت منافع نتانیاهو و جناح تندرو در آمریکا حرکت می‌شود. در حال حاضر اکثر جمعیت اسرائیل خواهان حذف نتانیاهو هستند.»

واکنش ایران به این حمله سریع و احساسی نخواهد بود

این استاد ژئوپلیتیک در ادامه گفت: «اسرائیل علاوه بر به شهادت رساندن آقای هنیه، مستقیما به خاک ایران هم تجاوز کرده است. بنابراین دولت ایران بیکار نخواهد ماند. اما ایران عجله هم نخواهد کرد. یعنی انتظار نداشته باشیم که همین امروز ایران وارد رفتار واکنشی یا احساسی شود. این موضوع در جلسات مختلف بررسی شده و جوانب آن در نظر گرفته می‌شود، سپس به موقع پاسخی برای این حرکت ناشایست اسرائیل در نظر گرفته می‌شود و قطعا، با این موضوع به شکل احساسی برخورد نخواهد شد. ایران در مرحله اول این حرکت را محکوم کرد. اما جلسات متعددی در سطح ملی، کشوری و عالی و امنیتی برگزار می‌شود و تصمیماتی گرفته می‌شود و بر اساس آن تصمیمات بدون عجله و بدون تفکر احساسی و با در نظر گرفتن پیامد‌های آن، اقدام خواهند کرد.»

وی افزود: «طبیعتا اسرائیل نگران است، تجاوز به خاک کشور دیگری مثل ایران هزینه‌های سنگینی برایش داشته باشد و در نتیجه نمی‌خواهد مسئولیت این حمله را به صراحت بپذیرد، همین که آمریکا اعلام کرده از اسرائیل در برابر حملات احتمالی حمایت می‌کند و به عبارتی به شکل ضمنی پذیرفته کار اسرائیل بوده، کافیست که تایید بگیریم این کار اسرائیل است. ضمن این که اسرائیل درباره اقدامات پیشین خود نیز صراحتا اعلام مسئولیت پذیری نمی‌کرد و نتانیاهو به وزاری خود تاکید می‌کرد اظهارنظر نکنند.»

اسرائیل علاوه بر شهادت هنیه، به خاک ایران هم تجاوز کرده است

وی یادآور شد:‌ اسرائیل علاوه بر به شهادت رساندن آقای هنیه، مستقیما به خاک ایران هم تجاوز کرده است. گفته می‌شود این ترور به وسیله موشک انجام شده است؛ بنابراین دولت ایران بیکار نخواهد ماند. اما ایران عجله هم نخواهد کرد. یعنی انتظار نداشته باشیم که همین امروز ایران وارد رفتار واکنشی یا احساسی شود. این موضوع در جلسات مختلف بررسی شده و جوانب آن در نظر گرفته می‌شود، سپس به موقع پاسخی برای این حرکت ناشایست اسرائیل در نظر گرفته می‌شود و قطعا، با این موضوع به شکل احساسی برخورد نخواهد شد. ایران در مرحله اول این حرکت را محکوم کرد. اما جلسات متعددی در سطح ملی، کشوری و عالی و امنیتی برگزار می‌شود و تصمیماتی گرفته می‌شود و بر اساس آن تصمیمات بدون عجله و بدون تفکر احساسی و با در نظر گرفتن پیامد‌های آن، اقدام خواهند کرد.