رئیس جمهور در واکنش به شهادت اسماعیل هنیه گفت: اشغالگران تروریست را از اقدام خود پشیمان خواهیم کرد

به گزارش ایلنا، مسعود پزشکیان در حساب شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «امروز ایران عزیز به سوگ شریک غم و شادی خود، همراه همیشگی و پرافتخار راه مقاومت، رهبر شجاع مقاومت فلسطین، شهید القدس، حاج اسماعیل هنیه نشسته‌ است.دیروز دست فاتح او را بالا بردم و امروز باید بر روی شانه‌هایم او را تشییع کنم.مسیر مقاومت و دفاع از مظلوم پر قدرت‌تر از همیشه دنبال می‌شود.ایران از تمامیت ارضی و عزت و حیثیت و افتخار و شرف خود دفاع، و اشغالگران تروریست را از اقدام بزدلانه خود پشیمان خواهد کرد.»

حمایت مدعیان حقوق بشر از جنایت‌های رژیم صهیونیستی 

تأسف‌آور است

پزشکیان همچنین بعد از ظهر دیروز در دیدار «ژورالدو الکمین» معاون رئیس‌جمهور برزیل، که در صدر هیأتی به منظور شرکت در مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ایران به تهران سفر کرده است، با اشاره به ترور اسماعیل هنیه در تهران و برشمردن اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی، حمایت مدعیان حقوق بشر از این اقدامات را تاسف‌آور دانست. 

 وی اقدام جنایتکارانه ترور شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس را نشان‌دهنده خوی وحشی‌گری رژیم صهیونیستی و عدم پایبندی آنها به قوانین و معاهدات بین‌المللی  عنوان کرد.

پزشکیان تاریخچه و قدمت ۱۲۰ ساله روابط ایران و برزیل را پشتوانه مستحکمی برای توسعه و گسترش مناسبات همه جانبه میان دو کشور توصیف کرد.

وی با بیان این‌که «جمهوری اسلامی ایران برای تقویت و تعمیق روابط با برزیل بویژه در بخش تجاری، اقتصادی، کشاورزی و بهداشت و درمان ارزش و اهمیت فراوانی قائل است»، از فعالان اقتصادی برزیل برای حضور در ایران و آشنایی بیشتر با دستاوردها و محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در بخش‌های مختلف دعوت کرد. معاون رئیس‌جمهور برزیل نیز در این دیدار ضمن تبریک مجدد انتخاب پزشکیان به عنوان رئیس جمهور ایران، دعوت نامه رسمی لولا داسیلوا رئیس‌جمهور برزیل برای حضور دکتر پزشکیان در اجلاس سال آینده بریکس در این کشور را به رئیس‌جمهور تقدیم کرد.

«ژورالدو الکمین»همچنین بر آمادگی کشورش برای تعمیم همکاری‌های دوجانبه ایران و برزیل از بخش تجاری و کشاورزی به بخش‌های مختلف بهداشت و درمان، دارویی، انرژی، پتروشیمی و معادن، تاکید کرد.

 ژورالدو الکمین همچنین ضمن محکومیت اقدام جنایتکارانه ترور اسماعیل هنیه و نیز کشتار زنان و کودکان فلسطینی در نوار غزه بر همبستگی دولت و ملت برزیل با مردم فلسطین تاکید کرد.