فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: امیدوارم آن جریان‌هایی که دنبال سهمیه هستند و زنبیل گذاشته‌اند و بعد از پیروزی دور پزشکیان را فرا گرفته‌اند موثر واقع نشوند و خروجی این مجموعه دولتی باشد که همه مردم را نمایندگی کند و نه فقط قشر خاص و جریانی که ریاست جمهوری را بلافاصله احاطه می‌کنند.

محسن رهامی که در جریان انتخابات در ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان نیز فعال بود، در گفت‌وگو با خبرآنلاین افزود: در این مورد در عین حال که امیدوار هستم، خیلی هم نگرانی دارم. چون معمولا در این خروجی‌ها است که جریان‌ها و افراد متنفذ فعال می‌شوند و سفارش‌ها و توصیه‌ها از راه می‌رسد.

وی با طرح این سوال که یک انسان چقدر می‌تواند جلوی این توصیه‌ها و سفارش‌ها مقاومت کند، بیان کرد: این قسمت محل تامل است و تمام ما باید دعا کنیم تا ایشان بتواند از عهده این امیدی که در مردم ایجاد شده و وعده شنیده‌شدن صدای بی‌صدایان را داده و انتظار جدی ایجاد شده بر بیاید، تا بعد از چهار سال بتوانیم به جامعه بگوییم خروجی کار ما موفق و مورد تایید شما مردم بوده و رویمان شود که از آن‌ها بخواهیم برای انتخابات مجلس و ریاست جمهوری در نوبت بعدی پای صندوق رأی بیایند.

رهامی با اشاره به اینکه جامعه ما متاسفانه جامعه هزار قبیله است و متأسفانه فاقد نظام و دیسیپلین و انضباط حزبی است، توضیح داد: جریان سهم‌خواهی هم در بین اصلاح‌طلبان هست و هم در میان جریان‌های دیگر؛ طبع کار سیاسی کسب قدرت است که همه می‌خواهند در قدرت به نوعی سهیم باشند. 

وی گفت: بعد از انقلاب در دولت‌هایی که آمده، چه اصلاح طلب‌ها و چه اصولگراها، افرادی پیدا شده اند که بلافاصله دور و بر قدرت چنبره زده و سهمشان را می‌خواهند. شرکت‌هایی که در این دولت‌ها ایجاد شده مثل شرکت‌های خصوصی عمل کرده و پول‌ها و ارزهایی که از دولت خارج شده و کارخانه‌هایی که به دست این‌ها افتاده چه در دولت اصلاحات و چه در دوره اصولگراها بوده است با تفاوت‌هایی البته.

رهامی در بخش دیگری از این گفت‌وگو اظهار کرد: روحانی این شجاعت را داشت که در سازمان ملل با کمک و درخواست مکرون و خانم مرکل، آمادگی خودرا برای مذاکره با ترامپ شرط بگذارد و بگوید اگر ترامپ قبل از مذاکره اعلام کند که به برجام برمی‌گرد من حاضرم با او بنشینم ، ولی ترامپ اول اعلام می‌کند که به برجام بر می‌گردم؛ الان فکر نمی‌کنم پزشکیان در این حد آمادگی را داشته باشد که خودش سینه سپر کند.