رئیس جمهور منتخب گفت: وارد گودی شده‌ایم که اگر همه نباشند، اگر کارشناسان نباشند و نپذیریم که بر اساس عدل و انصاف رفتار کنیم؛ همه شعارها باد هوا خواهد شد! امروز وقت عمل کردن به حرف‌هایی است که زدیم.

به گزارش جماران؛ مسعود پزشکیان دیروز ،جمعه، در همایش سپاس و در دیدار فعالان ستاد مرکزی با وی با بیان اینکه اگر به گونه دیگری نسبت به حرف‌هایی که ردیم عمل کنیم، مردم ناامید خواهند شد؛ تاکید کرد: علی(ع) افزود: من بالاتر از این نیستم که خطا نکنم و نفسم به خطا نرود. من نه معصومم، نه از علی(ع) بالاترم. مرا نقد کنید و اشکالات را بگویید.

وی ادامه داد: ما معترض بودیم به این که فقط یک جناح باشد؛ گفتیم «همه ایران». بهتر است بگوییم برای ایرانمان وظیفه داریم بر اساس عدالت و انصاف رفتار کنیم. اگر این را باور کنیم که حق را باید به حق‌دار بدهیم، نباید توقع نداشته باشیم کسی که مراحل لازم را طی نکرده، بر یک منصب بنشیند.

پزشکیان جهاد اکبر را مبارزه با «منیت» و نفس دانست، تصریح کرد: همه دعواها به خاطر این است که خود را برتر می‌دانیم و این همان موضوعی است که می‌تواند من را فریب دهد و فکر کنم کسی شده ام. من نماینده شما شده‌ام و شما باید کمک کنید به شعارهایم عمل کنم. از من زیاد تعریف نکنید. اتفاقی افتاده و شما کمک کرده‌اید تا اینجا بایستم. تلاش نکنید مرا بزرگتر از آنچه که هستم جلوه دهید.

انتظارات را آنقدر بالا نبریم که نتوانیم آنها را محقق کنیم

رئیس‌جمهور منتخب، گفت: تحریم و مشکلات قومیتی و جنسیتی داریم. باید این‌ها را حل کنیم و بر اساس داشته‌هایمان توقع داشته باشیم. کمک نکنید که انتظارات را آنقدر بالا ببریم که بعد نتوانیم آنها را محقق کنیم. تلاش خواهم کرد جز عدالت و انصاف کار دیگری نکنیم. و برای رسید به این هدف باید اصلاحات کنیم.

وی با اشاره به ضرورت اصلاح نوع تخصیص منابع و پست‌ها یادآور شد:  اصلاحات، دفاع از فرد و گروه نیست بلکه تلاش برای حق و عدالت است.  اگر حق و انصاف را رعایت کنیم و به نخبگان، توانمندان، تولیدکنندگان و کارخانه دارها میدان بازی دهیم، ایرانی قادر است عزت را مجددا به این خاک برگرداند.

نباید امید مردم را  ناامید کنیم

پزشکیان گفت:‌من وقتی خانم‌ها و آقایان را می‌بینم که با شوق مرا تشویق می‌کنند، لرزه به اندامم می‌افتد. ما نباید امید مردم را ناامید کنیم تا احساس کنند به آنها دروغ گفته‌ایم. ما صادق خواهیم بود و با تمام وجود برای ایمان تلاش خواهیم کرد و بر اساس علم  و دانایی این راه را خواهیم رفت.

وی ادامه داد: باید کاری کنیم که مردم پشت سر ما حرفی را بزنند که به گفته‌های ما همخوانی داشته باشد.