نماینده ادوار پنجم مجلس شورای اسلامی گفت: در دور دوم پیام روشن‌ بود که مردم خواهان یک تغییر جدی هستند و می‌خواهند تحول ایجاد شود. مردم فکر کردند، توسعه مناسبات چه در داخل و چه در تعامل با کشورهای جهان، توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و ایجاد رفاه و آسایش برای جامعه و تحقق این خواسته‌ها با انتخاب آقای پزشکیان عملی می‌شود و این انتخاب را انجام دادند.

یدالله طاهرنژاد در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه انتخاباتی که برگزار شد، انتخابات معناداری بود، گفت: مردم بسیار هوشمندانه هم در مرحله اول و هم در مرحله دوم وارد عرصه انتخابات شدند. در مرحله اول این پیام را منتقل کردند که از شرایط راضی نیستند و به نوعی این پیام عدم رضایت در عدم مشارکت متبلور شد. این پیام به درستی منتقل و دریافت شد که شصت درصد جامعه از شرایط گله‌مند هستند و با روندی که پیش می‌رود، خیلی موافقت ندارند. آن تعدادی هم که مشارکت کرده بودند، مردد و گله‌مند بودند ولی با توجه به جمیع شرایط در انتخابات شرکت کردند.

وی افزود: در عین حال افزایش مشارکت به بالای پنجاه درصد پیام انسجام ملی را هم داشت و بعد از دو سه انتخابات که ما مشارکت زیر پنجاه درصد داشتیم، این یک رکورد محسوب می‌شود. من امیدوارم با این شرایط جدیدی که در کشور ایجاد شده، بتوانیم به یک فضای همدلی و همگرایی برسیم و مشکلات کشور را از پیش رو برداریم.

همه انتظار دارند، پزشکیان با همان شجاعت دوران انتخابات عمل کند

طاهرنژاد در پاسخ به این سوال که علل اصلی پیروزی پزشکیان در دور دوم انتخابات چه بود، بیان کرد: اولا او در صداقت، صراحت، پاکدستی برای مردم سابقه داشت و ثانیا مواضع آقای پزشکیان متفاوت با سایر کاندیداها بود. این مواضع برای اکثریت جامعه،‌ مواضع قابل قبول، قابل دفاع و قابل پذیرشی بود. اینکه در حوزه‌های مختلف نظرات متفاوتی داشت و در عین حال از موضع صداقت و شجاعت این نظرات بیان می‌شد برای مردم جالب بود و به نظر من همه هم انتظار دارند با همان صداقت و شجاعتی که این وعده‌ها در زمان تبلیغات انتخاباتی داده شده، عملیاتی شود تا مردم بتوانند محصول انتخاب خودشان را بچینند و از آن در زندگی‌شان بهره‌مند شوند.

حمایت مردم مانع سنگ‌اندازی در مسیر رئیس‌جمهور می‌شود

وی عنوان کرد: امیدواریم که درک روشنی از شرایط جاری و جایگاه کشور در نظام بین‌الملل برای همه عاید شده باشد و همه تلاش کنند که کشور رو به پیش رود. ما از اختلافات هیچ بهره‌ای نمی‌بریم و این اختلافات اثر کاهندگی شدیدی در توسعه‌ی کشور دارد. امیدواریم که سنگ اندازی و کارشکنی در مسیر دولت نشود ولی حضور، حمایت و پشتیبانی مردم از منتخب‌شان و از رییس جمهوری که به آن اعتقاد داشتند و به او اعتماد کردند، باعث می‌شود اگر به صورت جسته گریخته و پراکنده موانع و کارشکنی در مسیر دولت شود، آن‌ها خیلی تاثیرگذار نباشد و باید از آن‌ها عبور کرد.

پزشکیان در ترکیب کابینه‌ش از افراد با تجربه و جوان  و متخصص استفاده کند

طاهرنژاد خاطرنشان کرد: امیدوارم که آقای پزشکیان در ترکیب کابینه‌ش از افراد با تجربه و در عین حال جوان، با دانش و تخصص به روز و با شناخت از مسائل جهانی و تکنولوژی روز استفاده کند که ایران را در تراز کشورهای پیشرفته جهان ببیند، نه محل حل مسئله معیشت و مسائل جاری زندگی.