یک حقوقدان گفت: برگزاری همایش انتخاباتی در مصلای بزرگ تهران برخلاف قانون بوده و مطابق ماده ۶۸ قانون مذکور جرم است؛ لذا توقع می رود مقامات ذیصلاح مانند کمیسیون نظارت بر انتخابات و شورای نگهبان و قوه قضاییه موضوع را پیگیری کنند.

به گزارش ایلنا، محمدعلی اسفنانی، نماینده مجلس نهم و حقوقدان گفت: حسب اعلام ستاد انتخاباتی جناب آقای جلیلی مبنی بر برگزاری همایش انتخاباتی در مصلای بزرگ تهران، از آنجایی که مطابق ماده ۶۸ قانون انتخابات ریاست جمهوری استفاده از میز خطابه جمعه و یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد و همچنین استفاده از وسایل و امکانات وزارتخانه ها و ادارات و شرکت های دولتی و موسسات وابسته به دولت و نهادها و موسساتی که از بودجه عمومی (به هر مقدار) استفاده می‌کنند و همچنین در اختیار گذاشتن وسایل و امکانات مذبور ممنوع بوده و مرتکب جرم شناخته می‌شود.

وی افزود: از آنجایی که مصلای بزرگ تهران صرفاً یک مصلای و نمازخانه صرف نیست و یک مرکز بزرگ علمی است که به لحاظ استفاده های متنوع فرهنگی، مذهبی، علمی و ... بسیاری از سازمان ها و نهادهای دولتی متصدی اجرای برخی امور آن بوده و به همین لحاظ بودجه عمومی کشور مطابق ردیف ۱۵۰۰۱۷۰۲۷ بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور استفاده نماید، برگزاری همایش انتخاباتی در مصلای بزرگ تهران برخلاف قانون بوده و مطابق ماده ۶۸ قانون مذکور جرم می باشد لذا توقع می رود مقامات ذیصلاح مانند کمیسیون نظارت بر انتخابات و شورای نگهبان و قوه قضاییه موضوع را پیگیری کنند.

دیروز همچنین تصاویری از اتوبوس‌های شهرداری تهران در شهرک محلاتی ‌جهت انتقال مردم به مصلی تهران برای شرکت در ‌همایش حامیان جلیلی منتشر شد.