وزیر اسبق کار، گفت:‌ باید بگویند وقتی در دولت سایه بوده‌ایم، حتی مرحوم  رئیسی را که می‌خواست برجام را محقق کند چوب لای چرخش گذاشتیم. این را صریح بگویند. اگر اینطور نیست جواب آقای رنجبران مجری تلویزیون را بدهند که صریح و روشن می‌گوید من با آقای امیرعبدالهیان مانند برادر بودم و او پیش من گلایه کرد که من در سال اول دولت آقای رئیسی حتما مشکل برجام را حل و فصل می‌کردم ولی نگذاشتند. از کسی اسم نبرده است.

محمد شریعتمداری، در گفت‌وگو با خبرآنلاین، ادامه داد: ولی کیست که نداند که چه افرادی نگذاشتند. همین طرز تفکر و تلقی که نانش را در شرایط امروز جستجو می‌کند. قدرتش را در شرایط امروز جستجو می‌کند. مطمئن است اگر عقلانیت انقلابی حاکم شود، نظام سیاسی خارجی ایران این نوع تفکر توهمی در آن جای نخواهند داشت. اما این‌ها تبیین نمی‌شود و از سوالات فرار می‌کنند.

او که رئیس ستاد صداهای خاموش مسعود پزشکیان است، گروه‌های مرجع که در زمره صداهای خاموش قرار دارند را یک به یک برمی‌شمرد؛ از بازنشستگان و کارگران و اساتید و پزشکان و پرستاران، تا محیط زیست و خاک ایران؛ به اعتقاد او همه اینها صداهایی خاموش‌اند که باید فریاد آنها رسید.

شریعتمداری گفت: آقای پورمحمدی موضوع کرسنت را تبیین می‌کند و این‌ها همه جانبه حمله می‌کنند. می‌گویند نه. این یک قرارداد بوده و حتما شما هم می‌گویید عدم النفع و فسادی داشته. این فساد را باید دستگاه قضایی رسیدگی کند. در آن طرف، عدم اجرای قرارداد رسمی امضا شده توسط دولت جمهوری اسلامی در هر زمان را باید محاسبه کرد که چه صدماتی به مردم ایران وارد کرده است.

باید جمع این‌ها را ببینیم. این فلزی که آن جا می‌سوزد و اگر این نبود، می‌توانست مورد استفاده در صادرات گاز قرار بگیرد، چقدر منابع ملی ایران را یه یغما برد و از بین برد. دزدی خیلی بد است و باید با آن دزد برخورد کرد و به اشد مجازات محکومش کرد. کسی از دزد و فاسد دفاع نمی‌کند. پزشکیان که مرد پاکدستی است و در زندگی پزشکیان یک نقطه کوچک در حوزه فساد پیدا نمی‌کنید. در اطرافیانش همینطور.

وی ادامه داد: شما که پرونده برخی‌هایتان مشهور به فسادها است. چرا این کار را می‌کنید؟ غلط است. شما که زندگی‌های سیاسی و ارتباطات‌تان و حامیان‌تان پر از این آدم‌ها است. پرونده چای دبش در کدام جناح سیاسی است؟ چرا از آن رونمایی نمی‌شود؟ چرا مشخص نمی‌شود این پرونده چه بود؟ یا اتفاقات دیگری که در زمینه واردات کالاهای اساسی به وسیله یک سازمان با همکاری یک عده خارج از آن سازمان در دولت آقای رئیسی که ایشان مخالف بود و شخصا برخورد با این موضوع کرد و از ایشان ممنون هستیم.