کنشگر سیاسی و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اهمیت مشارکت مردم دردور دوم انتخابات، تاکید کرد: تلاش ما باید معطوف به ناامیدانی باشد که فکر می‌کنند تفاوتی بین کاندیدا‌ها نیست.

به گزارش امتداد، بهزاد نبوی در نشست ستاد انتخاباتی حزب توسعه ملی با اشاره به اینکه «پیروزی پزشکیان در مشارکت ۴۰ درصدی پیروزی بزرگی است» گفت: «هشدار می‌دهم که مرحله دوم بسیار مهم است».

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: معتقدم بخش مهمی از رای ۱۱ میلیونی متاثر از شخصیت خودِ آقای پزشکیان بود و البته کمک‌های برادر عزیزم آقای ظریف نیز در این رای موثر بود.

نبوی ادامه داد: هشدار می‌دهم که مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری بسیار مهمتر است. این نگرانی وجود دارد که بخشی از آرای آقای قالیباف در سبد آقای جلیلی قرار گیرد و اختلاف ایشان با دکتر پزشکیان بیشتر شود. پیروزی آقای پزشکیان در مرحله اول امید را باید افزایش دهد نه اینکه ناامیدی را بیشتر کند.

این کنشگر سیاسی اضافه کرد: دسته‌ای از افراد تحریمی‌ها هستند که معتقدند خوب است در انتخابات شرکت نکنیم تا حاکمیت مجبور به تمکین از خواسته‌هایشان شود. دسته دیگر تحریمی‌های برانداز هستند، ما با این دسته کاری نداریم.

وی تصریح کرد: باید با ۳ دسته گفتگو کرد: کسانی که در مرحله اول به پزشکیان رای دادند. کسانی که از وضع موجود ناامیدند و فکر می‌کنند تفاوتی بین کاندیدا‌ها نیست. کسانی که فکر می‌کنند رای ندادن، ضربه به جمهوری اسلامی‌ است.

جلیلی مایه ادامه بحران حکمرانی است 

رئیس جبهه اصلاحات نیز در نشست ستاد انتخاباتی حزب توسعه ملی مطرح کرد: با کاندیدایی مواجهیم که حضورش مایه ادامه بحران حکمرانی است.

آذر منصوری گفت: مساله ما ایران است. شهروندان ایرانی نیاز به امید واقعی دارند. کار بسیار دشوار است، اما از عهده ما برمی‌آید.

رئیس جبهه اصلاحات گفت: پیش بینی ما این بود در صورت حمایت اصلاح طلبان از یک نامزد اصلاح طلب حدود ۵ تا ۶ میلیون رای کسب کند، اما در حال حاضر حدود ۱۱ میلیون رای به دست آورد. می‌توانم اینگونه بگویم که بخشی از جریان حامی رقیب اصلاح طلبان، ریزش کرد و این نامزد جریان اصلاحات بود که پیش افتاد. دور دوم انتخابات این نوید را به ما می‌دهد که به میزانی که درصد مشارکت در این دوره افزایش یابد شانس آقای پزشکیان برای پیروزی در انتخابات افزایش می‌یابد.

منصوری ادامه داد: حفظ میزان رای مرحله اول پزشکیان و افزایش مشارکت در مرحله دوم باید اتفاق بیفتد. اگر بتوانیم میزان مشارکت را در مرحله دوم ۵ درصد افزایش دهیم قطعاً آقای پزشکیان پیروز انتخابات می‌شود.

وی ادامه داد: آقای پزشکیان نماد راستگویی و صداقت و رویکرد تعاملی با دنیا و توجه به حق انتخاب شهروندان در حوزه‌های مختلف هستند. در چنین شرایطی در فرصت باقی مانده باید وجوه تغییر در زندگی شهروندان برای مردم روشن شود. به گفته او، در گام اول می‌بایست سبد فعلی دکتر پزشکیان حفظ شود، سپس گفتگو با کسانی که در مرحله اول شرکت نکردند.