فرآیند رأی‌گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری از ساعت ۸ صبح دیروز، جمعه ۸ تیرماه، با دستور رسمی وزیر کشور آغاز شد. به گزارش خبرنگار ایلنا، در دقایق اولیه رای‌گیری، آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی رای خود را به صندوق انداختند.

انتخابات در نهایت سلامت و امنیت برگزار خواهد شد

وزیر کشور صبح دیروز با حضور در ستاد انتخابات کشور و پس از آنکه رای خود را در صندوق انداخت،گفت: انتخابات چهاردهمین ریاست جمهوری با بیش از ۵۸ هزار شعبه در داخل و ۳۴۴ شعبه در خارج از کشور آغاز شد. طبق قانون باید در ۴۰ روز فرایند انتخابات برگزار می‌شد و این نشان‌دهنده استحکام و اصرار برای انجام کار است. انتخابات مظهر مردم سالاری دینی، مظهر اقتدار و شوکت برای مردم ایران است. احمد وحیدی افزود: به همین دلیل این انتخابات مسئله مهمی است و از همه عزیزان می‌خواهیم که در ساعات اولیه درشعب اخذ رای حضور یافته و به داوطلبانی که مد نظرشان است رای دهند. این اطمینان را می‌دهیم که انتخابات در نهایت سلامت و امنیت برگزارخواهد شد. وی افزود: در کنار عوامل اجرایی کارت برای ۴۶۸۹۴ نفر نماینده کاندیدا در همه شعب

 صادر شد.

وحیدی تصریح کرد: امیدواریم خاطره خوش انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان که با حضور پرشور مردم شکل گرفته تکرار شود. از همگان انتظار داریم شرایط قانونی را رعایت کنند. در امروز مجوز تبلیغات نداشتیم و ندادیم و ازهمه وفاداران انتظار این موصوع را رعایت کنند.

حقیقتا خلأ رئیس جمهور فقید حس می‌شود

سرپرست ریاست‌جمهوری، با حضور در ستاد انتخابات گفت: حقیقتا خلا رئیس جمهور فقید ما شهید آیت‌الله رئیسی در سرتاسر کشور حس می‌شود و فکر نمی‌کردیم شاهد فقدان باشیم. ما با درایت رهبر معظم انقلاب این شرایط سخت در ۵۰ روز گذشته را پشت سر گذاشتیم.

محمد مخبر افزود: وظیفه‌ای مردم دارند که بعد از تشییع شهدای خدمت شکل گرفته و رهبری تاکید داشتند که باید مردم همین حماسه را در انتخابات نیز شکل دهند و امیدواریم مردم حضور پرشور در انتخابات داشته باشند. وی تصریح کرد: در بعد امنیتی نیز این بخش از قصه؛ خوب تدارک شده و ما هیچ مشکلی از لحاظ امنیتی در انتخابات نداشتیم و امیدواریم این روند ادامه‌دار باشد. صحبت‌های رهبری مبنی بر اینکه باید از رای مردم صیانت شود تا از رای مردم حفاظت شود نیز به خوبی در دستور کار قرار گرفته است تا حق‌الناسی ضایع نشود. مخبر تصریح کرد: انتخابات یک موضوع فرابخشی است و نهادهای مختلفی درگیر آن هستند، اما اساس کار با وزارت کشور است که انصافا باید نمره قابل قبولی به وزارت کشور در این انتخابات بدهیم. تاکنون دستگاه‌های اطلاعاتی و انتظامی نیز عملکرد خوبی داشته اند، ما از اول انقلاب چنین فشردگی برای برگزاری انتخابات نداشته‌ایم و شاید برای اولین بار است که این وضعیت را تجربه می‌کنم. انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری دیروز درحالی برگزار شد که هر چه به ساعات پایانی روز نزدیک می‌شدیم؛ شور و حضور مردم افزایش می‌یافت؛ به‌گونه‌ای که ستاد انتخابات نخست تا ساعت 20 و در پی آن تا ساعت 22 زمان برگزاری انتخابات را تمدید کرد.