رهبر انقلاب با تأکید بر اینکه مشارکت خوب مردم در انتخابات مایه سرافرازی جمهوری اسلامی است، کارآمدی را ویژگی مهم فرد اصلح خواندند و گفتند: کارآمدی یعنی شب و روز نشناسد، دنبال کار باشد، توانایی کار کردن داشته باشد و از عناصر و همکاران خوب استفاده کند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله خامنه‌ای صبح دیروز در عید سعید غدیر در دیدار هزاران نفر از هموطنان، واقعه غدیر را زمینه‌ساز استمرار حاکمیت اسلامی و تداوم الگوی زیست اسلامی برشمردند و با اشاره به برخی فضائل امیرمومنان(ع)، تأکید کردند: مردمی بودن نظام اسلامی و اعتقاد به تأثیر حضور فردفرد مردم در سرنوشت کشور را از مولای خود آموخته‌ایم. ایشان با تبریک «عیدالله الاکبر» به همه ملت ایران و مسلمانان جهان، تداوم حاکمیت سیاسی اسلام در پرتو فرمان پروردگار مبنی بر ابلاغ جانشینی و امامت أمیرمومنان از زبان مبارک پیامبر(ص) را علت ناامیدی کفار دانستند و افزودند: تداوم حاکمیت و سیاست اسلامی که در امامت جلوه‌گر است، استمرار روح اسلام است. آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دوم سخنان‌شان، در تبیین فضائل مولای متقیان، تأکید کردند: چشمِ خرد و افکار عمیق انسان نیز قادر به درک جمال معنوی و رتبه عرشی مولا(ع) نیست و حداکثر قادر است تصویری کلی را در ذهن خود ترسیم کند اما می‌توان با رجوع به نهج‌البلاغه که از نعمات بزرگ الهی است و اختصاص به شیعیان هم ندارد، مبانی، معیار و روش‌ها را از امیرمومنان فراگرفت و با فضائل او آشنا شد.

آیت‌الله خامنه‌ای همچنین اعتقاد عمیق به مردمی بودن حکومت و حقوق متقابل مردم و حاکم را از فضائل امیرمومنان خواندند و گفتند: مردمی بودن کامل نظام اسلامی را از مولای خود و آیات قرآنی آموخته‌ایم اما برخی‌ها به غلط می‌گویند جمهوری اسلامی، انتخابات، دموکراسی و مردم‌سالاری را از غربی‌ها یادگرفته است...

ادامه در صفحه آخر