آیت الله اعرافی گفت: در گذشته تجربه فتنه‌ای پس از برگزاری انتخابات داریم که به قانون تمکین نشده است. باید مراقب فتنه‌ پس از برگزاری انتخابات باشیم. در گذشته برخی‌ها تن به قانون ندادند و انتظار می‌رود از نامزدها، ستادها و طرفداران که پایبند به اخلاق و قانون باشند.

به گزارش دیده‌بان ایران؛ علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم افزود: آینده کشور به انتخابات ریاست جمهوری وابسته است و امروز نیازمند حضور وسیع ملت در این عرصه هستم. امید است ملت ایران در این صحنه نیز با حضور گسترده و انتخاب اصلح راه شهدای خدمت استمرار را ادامه دهند و طمع دشمنان از این کشور بریده شود. 

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به حوادث غزه گفت: امت اسلام و جهان از ظلم بی‌سابقه در غزه نباید غافل شوند و نسل‌کشی و جنایات‌های بی‌مانند با حمایت آمریکا و سکوت بسیاری از کشورها از سوی رژیم اشغالگر قدس در حال انجام است.

وی ادامه داد: در کنار ظلم‌ها و ستم‌ها شاهد بیداری اسلامی و انسانی در در کشورهای مختلف هستیم اما سازمان‌های جهانی سکوت کردند و برخی کشورهای اسلامی نیز با دشمنان تعامل دارند. امام جمعه قم با بیان اینکه اسرائیل در دوره‌ای به ۴ کشور حمله کرد و به پیروزی رسید افزود: امروز به برکت پیروزی انقلاب اسلامی هفت ماه رژیم اشغالگر قدس در برابر غزه و حماس هیچ دستاوردی نداشته است و این انفعال و عجز آنان ادامه می‌یابد و محور مقاومت خواهد ماند و اسرائیل روزی از صحنه روزگار محو می‌شوند.