رئیس اسبق کمیسیون ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: معتقدم فقط اسم برخی از افرادی که تایید صلاحیت شده‌اند کفایت می‌کند تا دوباره مکانیزم ماشه علیه ایران عملیاتی شود. در این شرایط نیازمند کسی هستیم که نه تنها تنش‌ها را کاهش دهد، بلکه در شرایطی مانند مکانیزم ماشه کشور را از این لحظه حساس خارج کند.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، در گفت‌وگو با خبرآنلاین، افزود: کسانی تایید صلاحیت شده‌اند که هم بانی وضع موجود هستند و هم وعده‌های عمل نشده آن‌ها، مشکلات زیادی برای مردم درست کرده است. ولی به خاطر لابی‌های قدرتی که دارند، تایید صلاحیت مجدد می‌شوند.

به گفته وی، شورای نگهبان بر اساس اصول ثابتی عمل نمی‌کند. به همین دلیل نتایج اعلام شده غیرمنتظره است. مثلا در میان کاندیداهای رد‌صلاحیت شده، کسی است که سابقه سه دوره ریاست مجلس را دارد. کسی است که سابقه دو دوره ریاست جمهوری و یا هشت سال معاون اولی ریاست‌جمهوری دارد. افراد مختلفی که تایید یا رد شده‌اند نشان‌دهنده این است که بی‌سامانی در عرصه گزینش سیاسی در ایران وجود دارد که دود آن هم در چشم مردم می‌رود.

 فلاحت‌پیشه ادامه داد: سرنوشت تلخ دمکراسی را در اتفاقی که رخ داده است می‌بینیم چراکه مردم در نهایت مجبور هستند یک سری گزینه‌های حداقلی در انتخابات داشته باشند. چهار نفر از یک جناح خاص تایید صلاحیت شده اند. یک نفر آقای پورمحمدی است که با چهار نفر اول زاویه‌های جدی دارد و یک نفر هم آقای پزشکیان است که هم وابسته به جریان اصلاحات، به دولت‌های گذشته و جریان اقلیت در مجلس ایران است.