فعال سیاسی اصلاح طلب با انتقاد از کاندیداتوری قالیباف گفت: «پیش بینی من این است با توجه به اینکه شورای نگهبان گفته از همه جناح ها در انتخابات خواهیم داشت خروجی این انتخابات یا آقای لاریجانی می شود یا آقای قالیباف که هر دو برای حاکمیت قابل قبول است»

غلامحسین کرباسچی،در گفت‌وگو با خبرآنلاین،  حضور زنان را در انتخابات سمبلیک دانست و تاکید کرد: «مردم که نمی‌آیند به ریش و قیافه کاندیدا رای دهند، مردم می گویند برنامه تان چیست و چکار می‌خواهید بکنید؟»

دبیرکل پیشین حزب کارگزاران، تصریح کرد: حضوراین همه نماینده مجلس و ۵ مقام دولت برای کاندیداتوری ریاست جمهوری آبروریزی است و قشنگ نیست انتخاباتی برگزار شود که معلوم نیست چه کسی چه کاری می خواهد بکند. ممکن است پشت پرده این باشد که دولتی ها یک صف بندی کرده اند که یک وقت در مناظرات کسی نقد آقای رئیسی را نکند و اینها بتوانند از ایشان دفاع کنند، ولی واقعیت این است که از نظر مردم معنایی ندارد که یک نفر چندین بار کاندید شود.

نمی فهمم قالیباف به دنبال چیست؟

کرباسچی ادامه داد: قالیباف سه بار کاندیدای ریاست جمهوری شده و الان هم رئیس مجلس است، من نمی‌فهمم او به دنبال چه چیزی است. کسی که به تازگی با این همه فشار و تبلیغات توانسته رئیس مجلس شود بعد یک مرتبه بیاید برای ریاست جمهوری! لابد پیش خودشان فکر می کنند که از مجلس استعفا نداده و الان هم سنگ مفت گنجشک مفت است و اگر رئیس جمهور شد که شد اگر هم نشد که بر می گردد مجلس. از نظر افکار عمومی اینکار خیلی جالب نیست.

کاندیداتوری دو برادر در انتخابات خنده دار است

وی ادامه داد: در مجلس هم همینطور، ثبت نام نمایندگان به جای خود ولی رئیس مجلس با نایب خود ثبت نام کرده است، یعنی معاون مجلس آقای قالیباف را قبول ندارد که بگوید من به او رای می دهم؟ از آن خنده دار تر اینکه دو تا برادر با هم آمده اند، این یعنی چه؟

به گفته کرباسچی،انتخابات مسخره بازی نیست که آدم به نفع یکی دیگر کنار برود. یک وقت است که شما یک جبهه بندی سیاسی دارید ،یک گروهی که واقعا یک سری طرفدار دارند وارد انتخابات می شوند و بعد می آیند با یک گروه دیگر ائتلاف می کنند و یک دولت ائتلافی تشکیل می دهند و به نفع یکی کنار می‌روند، ولی اینکه به نفع هم کنار بروند و بگویند در دولت باید به من یک پُستی بدهید  درست نیست.

این فعال سیاسی افزود: الان همه تفسیرها همین است که همه آمده اند پُست بگیرند. آن یکی توئیت من این بود که انگار آدم احساس می کند که عده ای می آیند و می گویند این کاغذ رد و تائید هر دو به درد ما می خورد، اگر تایید شدیم هرجا خواستیم استخدام شویم رو می کنیم اگر رد شدیم و دولتی آمد روی کار که با دولت قبلی مخالف بود می گوییم آقا ببینید شورای نگهبان ما را رد کرده، اگر آدم خیل بدبین باشد می گوید اینها فکر این هستند که اگر خدای ناکرده این نظام از بین رفت بیایند بگویند این نظام ما را هم ردصلاحیت کرد.