فعال سیاسی اصلاح‌طلب،‌ گفت: در بحث‌های سیاسی نباید توقع رفتارهای اخلاقی داشته باشیم، خصوصا از افرادی مانند جلیلی و قالیباف. اینها با واقعیت زندگی می‌کنند، می‌گویند خیلی‌ها از من خواستند در انتخابات شرکت کنم، خودمم بی میل نبودم و با این حضور می‌توانم از برخی از اتفاقات جلوگیری کنم. از طرف بیت و شورای نگهبان هم خاطر جمع است که حمایت می‌شود.

محمدصادق جوادی حصار با اشاره به ثبت نام گسترده افراد در انتخابات ریاست جمهوری، در گفت‌وگو با اصلاحات نیوز افزود: نه آقای قالیباف و نه بسیاری از مدیران اجرایی کشور، توقع نداشتند این حجم از کاندیداها روانه وزارت کشور شوند. قالیباف سال‌هاست که سودای ریاست جمهوری را داشته و دارد و تصورش این است قوی‌ترین مدیر اجرایی کشور است. بر اساس جوی که بعد از سقوط بالگرد و فقدان رئیس‌جمهور، در کشور ایجاد شده بود، فکر می‌کرد فضا برای حضورش مهیا نیست.

وی ادامه داد: قالیباف الان با علم به اینکه رئیس مجلس است و ظاهرا هم اگر کاندیدای ریاست جمهوری شود و رای نیاورد، می‌تواند دوباره به کرسی ریاست مجلس برگردد، ابن ریسک را قبول کرده است.

این فعال سیاسی ادامه داد: تصور قالیباف این بود که با این حضور می‌تواند از حضور جلیلی در پاستور جلوگیری کند. چرا که سعید جلیلی نقطه پایان اصولگرایی افراطی است، بنابراین معتقدند نه می‌توان او را رد صلاحیت کرد، نه می‌توان او را رها کرد تا همه دورش جمع شوند. قالیباف شاید فکر کرده با این کار می‌تواند از حضور افراطیونی همچون جلیلی جلوگیری کند، چرا که اگر جلیلی رای بیاورد و رئیس‌جمهور شود، خودش هم در مجلس است و قرار است مدام درگیری داشته باشند.

جوادی حصار در پاسخ به این پرسش که آیا می‌شود کرسی ریاست‌جمهوری را به فردی همچون قالیباف سپرد که حتی یک هفته به وعده خود وفا نمی‌کند، گفت: شما خیلی آرمان‌گرایانه به جایگاه ریاست جمهوری نگاه نکنید. در این جایگاه احمدی نژاد رفته و در چشم مردم نگاه می‌کرده و دروغ می‌گفته! حالا در میانه احمدی نژاد و قالیباف کدام یک بهتر است؟ می‌توانید تضمین کنید از صافی شورای نگهبان آقایانی همچون پزشکیان و لاریجانی بیرون بیاید؟ خیر. مباحث به این شکل است، در مسائل سیاسی امور نسبی است و نه خیر مطلق وجود دارد و نه شر مطلق.