سرپرست وزارت خارجه گفت: با این بلوغی که در کشور‌ها ایجاد شده است به واسطه مقاومت مردم مظلوم فلسطین ایجاد شده است آینده‌ای درخشان را پیش روی مقاومت شاهد خواهیم بود و دور نیست که نماز را در قدس به جای بیاوریم.

به گزارش جماران، علی باقری صبح دیروز در اجلاس بین‌المللی «غزه مظلوم مقاوم»، افزود: امروز کمک رسانی به مردم غزه و دسترسی شان به نیاز‌های اساسی یک واقعیت انسانی و یک وظیفه شرعی است که همه دولت‌ها و ملت‌ها و جریان‌های سیاسی و اجتماعی وظیفه دارند کمک کنند

وی افزود: امروز همه دور هم هستیم تا در مورد موضوع اساسی جهان اسلام، بلکه جهان، گفتگو کنیم. امروز غزه مظلوم مقتدر مهمترین مساله جهان است. فلسطین همواره به عنوان موضوعی راهبردی در منطقه ما و جهان اسلام مطرح بوده است؛ اما از زمانی جریان‌ها قدرت در دنیا تلاش کردند تا با استفاده از ظرفیت‌های قدرت خودشان موجودیت نامشروع رژیم صهیونیستی را هویت مصنوعی بدهند و یک ملت به نام فلسطین را در میان توافق‌ها و قرارداد‌های پوشالی و سیاسی محو کنند، آنچه که توانست همه این تدابیر و تلاش‌ها و سیاست‌ها و کنفرانس‌ها و توافق نامه‌ها را خنثی کند حرکتی است که ابرمرد تاریخ جهان اسلام حضرت امام پرچم داری آن را به عهده گرفتند و آن، «مقاومت اسلامی» است. مقاومت اسلامی یک جریان گروهی یا سیاسی یا اجتماعی نیست؛ مقاومت ریشه باور مردم فلسطین و باور همه مردم مسلمان و بلکه در همه آزادیخواهان جهان داد. امروز شاهد هستیم که پیام مقاومت مردم فلسطین در اقصی نقاط جهان با لبیک جهان پاسخ داده می‌شود و حتی در داخل خاک آمریکا و و بسیاری از سازمان‌ها و ساز و کار‌های بین المللی این ندا و این پیام شنیده شده است.