یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: باید چهره‌هایی بیایند که تکثر را در کشور تداعی کنند چراکه یک چنین شخصیت‌هایی را در صحنه داخلی و بین‌المللی نیاز داریم، قطعا اگر چنین اشخاصی بیایند مشارکت بالا را شاهد خواهیم بود.

طیبه سیاوشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در مورد تاکید رهبری مبنی براین‌که نباید در کار کشور خللی وارد شود و اینکه شورای نگهبان باید در این فرصت کم چه رویه‌ای را برای انسجام بیشتر در پیش گیرد، گفت: حادثه تلخی اتفاق افتاده است؛ اما آن چیزی که در حال حاضر فقدانش در این ممکلت حس می‌شود انسجام ملی است. امیدواریم با تدبیری که صورت می‌گیرد نتیجه پرباری برای ایران، ملت ایران و جمهوری اسلامی ایران رقم بخورد.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تا الان تمام تحلیل‌ها روی این بود که یک خالص‌سازی در کشور متاسفانه صورت گرفته و همین امر باعث ناامیدی جمع کثیری از مردم شده است و آن تکثرگرایی که فکر می‌کردیم در انتخابات رقم بخورد را از دست داده‌ایم.

وی ادامه داد: اشخاصی در دوره گذشته برای انتخابات ریاست جمهوری آمدند اما متاسفانه به دلایل واهی رد صلاحیت شدند؛ کسانی که در این مملکت کار کرده‌اند و آن عقلانیت لازم را که ما در حال حاضر در صحنه بین‌الملل نیاز داریم دارا هستند و می‌توانند کشور را از این عرصه‌ای که دچار سختی شده نجات دهند. افرادی که در صحنه و نظام بین‌الملل می‌توانند  وضعیتی را پیش بیاورند که باعث بهبود کشور و بهبود وضعیت اقتصادی شوند.

سیاوشی بیان کرد: در حال حاضر بر اساس آن چیزی که اعلام شده است مقدار نفتی که می‌فروشیم مقدار کمی نیست اما مشاهده می‌کنیم در عرصه اقتصادی به مردم فشار می‌آید. بحث مالیات، گرانی‌ها و بی‌تدبیری‌ها و ورشکستی ها وجود دارد.