رئیس جمهور گفت: امیدواریم در کیفیت اینترنت و سرعت آن اختلالی نداشته باشیم. گلایه مردم را در حوزه اینترنت با حساسیت دنبال کنید.

به گزارش ایسنا، رئیس‌جمهور ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در جهش و توسعه چشمگیر صنعت فضایی در دولت مردمی، بر اهمیت هماهنگی ایجاد شده میان وزارت ارتباطات و دیگر بخش‌های مربوط و همچنین لزوم عملیاتی‌سازی زنجیره ارزش در این صنعت تأکید کرد و گفت: میدان دادن به بخش خصوصی در صنعت فضایی نیز از دیگر اقدامات خوب و قابل‌تقدیر این وزارتخانه در راستای مشارکت‌دهی مردم و تحقق شعار سال بوده است که باید با هدایت، نظارت و حمایت مستمر ادامه یابد.

سید ابراهیم رئیسی دیروز سه‌شنبه در بیستمین مقصد از جلسات نظارت ستادی از دستگاه‌های اجرایی، به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات رفت و پس از بازدید از نمایشگاه آخرین خدمات و دستاوردهای ارتباطی و اطلاعاتی، دستور افتتاح ۶ پروژه بزرگ زیرساختی و آغاز اجرای قرارداد خرید انبوه تجهیزات ارتباطی از تولیدکنندگان داخلی از سوی اپراتورها را نیز صادر کرد.

رئیس‌جمهور سپس در جلسه معاونین و مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از استماع گزارش آخرین اقدامات و دستاوردهای این وزارتخانه، نکاتی در راستای ارتقا و بهبود عملکرد این دستگاه اجرایی و خدماتی ارائه کرد.

رئیسی با ضروری دانستن بهره گیری وزارت ارتباطات از آخرین دستاوردها، فناوری‌ها و تجهیزات به‌روز و پیشرفته، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و اطلاعاتی کشور بر اساس آخرین فناوری‌های نوین را از مهم‌ترین مأموریت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دانست و افزود: یکی دیگر از مأموریت‌های مهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مسئله افزایش کیفیت اینترنت برای مردم و کسب و کارها است.

رئیس‌جمهور با اشاره به آمارهای رشد سرعت و کیفیت ارتباطات اینترنتی در کشور تصریح‌کرد: در این زمینه نباید صرفاً به آمارهای کمی داخلی اتکا کرد و باید وضعیت را به‌شکل مقایسه‌ای با دیگر کشورها ارزیابی نمود. لذا باید با تلاش جهادی برای ارتقای بیش از پیش کیفیت و سرعت اینترنت تلاش کنیم.

رئیس‌جمهور تلاش برای تکمیل و استقرار کامل دولت هوشمند را مأموریت مهم دیگر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برشمرد و گفت: استقرار دولت الکترونیک برخلاف دوره‌های گذشته که فقط ۳۰ درصد محقق شده بود، در این دولت پیشرفت خوبی داشته است و چنانکه مطرح شد ۹۸ درصد دستگاه‌ها تاکنون به سامانه دولت همراه متصل شده‌اند.

تکمیل شبکه ملی اطلاعات مأموریت مهم بعدی وزارت ارتباطات و اطلاعات بود که دکتر رئیسی بر آن تأکید کرد و با قدردانی از رسیدن پیشرفت اجرای آن به بالای ۶۰ درصد خاطرنشان کرد: وظیفه اصلی وزارت ارتباطات در اجرای این مأموریت مهم تأمین زیرساخت‌های شبکه است، اما در کنار آن تولید محتوا نیز باید به‌شکل جدی دنبال شود و وزارت ارتباطات اگر چه در این زمینه وظیفه مستقیم ندارد، اما مسئولیت برانگیختن و ایجاد حس مسئولیت در دستگاه‌های مرتبط برای تولید محتوا هم‌زمان و توأمان با تأمین و گسترش زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات نیز از مأموریت‌های این وزارتخانه است.

رئیس‌جمهور در ادامه آمار ارائه شده برای اتصال ۷ هزار و پانصدمین روستای کشور به اینترنت پرسرعت و نیز اقدامات انجام شده برای گسترش شبکه فیبر نوری در سراسر کشور را شایسته قدردانی توصیف و تصریح‌کرد: آمارهای ارائه شده از تکمیل پوشش فیبر نوری در ۲۰ شهر و آغاز عملیات اجرایی پوشش در ۵۰ شهر جدید بسیار خوشحال کننده است، اما میان آمار پوشش شبکه فیبر نوری و آمار اتصال به این شبکه فاصله وجود دارد که این فاصله باید به‌سرعت رفع شود تا مردم به‌طور واقعی و ملموس مزایای برقراری پوشش سراسری شبکه فیبر نوری را احساس کنند.