رئیس جمهور گفت: به کشورهای منطقه عرض می‌کنم که نیروهای نظامی ما امنیت ساز، صلح آفرین و موجب اقتدار برای منطقه و کاملاً قابل اتکا هستند و این کشورها به جای ارتباط با رژیم صهیونیستی، باید به داشته‌های خود و نیروهای مسلمان و ارتش و سپاه ما اتکا کنند. نیازی به نیروهای بیگانه در منطقه نیست.

به گزارش ایلنا، سید ابراهیم رئیسی در مراسم رژه ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: ارتش ما در کنار ملت قرار گرفته و برای دفاع از وطن و تمامیت ارضی و ارزش های انقلاب اسلامی اقدام می کند.  ارتش ما از یکسو مجهز به فناوری‌های روز است و در کنار آن ارتشی مجهز به ایمان است.

وی ادامه داد: خودکفایی یکی از ویژگی‌های مهم ارتش جمهوری اسلامی ایران  است، به برکت انقلاب اسلامی خودکفایی در نیروهای مسلح ما تحقق پیدا کرده و امروز جنگنده، ناو و انواع موشک و پهپاد در نیروهای مسلح تولید می‌شود و این توان و اقتدار، اقتداری بومی است که بر اساس داشت‌های بومی ایجاد شده است.

رئیسی با بیان اینکه بنیه دفاعی و ارتش مجهز و به روز است، افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مقتدر پشتوانه اقتدار ایران هستند و کشورهای منطقه می‌توانند به نیروی‌های مسلح ما اتکا کند.

رئیس‌جمهور عملیات وعده صادق را موجب فروریختن هیمنه صهیونیسم جهانی دانست و تاکید کرد: ملت ما در روز قدس و در دفاع از مظلومان همواره آماده بوده و در مقابل زیاده خواهی ها ایستاده است و نماد حمایت از مردم مظلوم فلسطین هستند. این افتخاری است برای همه ملت ما.

وی ادامه داد: از همه روزها حمایت از مقاومت و تنفر از آمریکا و رژیم صهیونیستی را بیشتر می‌بینیم و این یعنی پیروزی و افتخار ملت ما. نیروهای مسلح ما افتخار کنند که پرچم حمایت از فلسطین و مقاومت، امروز پرچم همه ملت‌ها و ادیان شده است و این یعنی پیروزی گفتمان انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب.

رئیسی افزود: به کشورهای منطقه عرض می‌کنم که نیروهای نظامی ما امنیت ساز، صلح آفرین و موجب اقتدار برای منطقه و کاملاً قابل اتکا هستند و این کشورها به جای ارتباط با رژیم صهیونیستی، باید به داشته‌های خود و نیروهای مسلمان و ارتش و سپاه ما اتکا کنند. نیازی به نیروهای بیگانه در منطقه نیست.

رئیس جمهور در پایان گفت: ما در وزارت دفاع، پشتیبانی از نیروهای مسلح را وظیفه خود می‌دانیم. مساله آنها مساله ماست. برنامه ریزی شده که کمترین مشکل به لحاظ تدارکاتی و پشتیبانی داشته باشیم. جلوه‌های زیبای همکاری دولت و نیروهای مسلح را مشاهده می‌کنیم و رهبری هم بر آن تاکید دارند و در گره گشایی از زندگی مردم تأثیرگذار است.

آماده مورد اصابت قرار دادن اهداف خود با سوخو ۲۴ هستیم

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی نیز در این مراسم، تصریح کرد که آماده فرمان فرمانده کل قوا برای اصابت قرار دادن اهداف خود به خصوص با سوخو ۲۴ هستیم.

امیر حمید واحدی در حاشیه رژه روز ارتش درخصوص آمادگی جنگنده‌های سوخو ۲۴ این نیرو، اظهارکرد: نیروی هوایی با کمک وزارت دفاع و همکاری ارتش و ستادکل آماده تر از همیشه است. آمادگی که امروز در زمینه سوخو۲۴ داریم از همه زمانها بیشتر است و فقط سوخو ۲۴ نیست و در زمینه سایر پرنده ها هم آمادگی صد در صد داریم و همانطور که فرمانده ارتش اعلام کرد اگر دشمن بخواهد خطای راهبردی داشته باشد ضربه ای خواهد خورد که نتواند جبران کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است اسکادران های سوخو ۲۴ در پاسخ به دشمن شرکت کنند، گفت: ما در تمام زمینه های پروازی چه پوشش هوایی و چه بمب افکن آمادگی صد در صد داریم و آماده فرمان فرمانده کل قوا برای اصابت قرار دادن اهداف خود به خصوص با سوخو ۲۴ هستیم و از همینجا به دشمنان ایران توصیه میکنم خطای راهبردی نکنند.

واحدی در پایان گفت: جوابی که سپاه به آنها داد یک سیلی و تنبیه بود و توصیه می کنم کاری نکنند که یورش بسیار عظیم را توسط نیروهای مسلح ایران انجام دهیم.

نمایش پهپادهای انتحاری ارتش در مراسم

بیش از ۵۰ فروند از سامانه‌های پهپادی از جمله پهپادهای انتحاری ارتش در مراسم رژه روز ارتش به نمایش گذاشته شدند.

سامانه‌های پهپادی از جمله پهپادهای انتحاری ارتش صبح دیروز در مراسم رژه روز ارتش از مقابل جایگاه عبور کردند.

سامانه‌های پهپادی به نمایش گذاشته شده در این مراسم در حوزه‌های شناسایی، رزمی، انتحاری، پدافندی و... قابلیت اجرای عملیات دارند.

همچنین در این مراسم سامانه‌های پهپادی که به طور شبکه‌محور قابلیت اجرای عملیات جمعی دارند نیز به نمایش گذاشته شد.