رئیس‌جمهور گفت: دشمن قدرت جمهوری اسلامی را دیده و بارها تجربه کرده، ابتکار عمل به دست نیروهای مقتدر مسلح ماست، مکان و زمان را نیز نیروهای ما تعیین خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در آیین تشییع شهدای انفجارهای تروریستی کرمان در مصلای امام علی(ع) این شهر افزود: دشمن قدرت جمهوری اسلامی را دیده و بارها تجربه کرده است و در قضایای اخیر هم اطمینان می دهم که دشمن قدرت جمهوری اسلامی را خواهد دید.

وی تاکید کرد: دشمن هم می‌داند که ایران، امروز ایرانِ مقتدر، قهرمان و صاحب قدرتی است که حاج قاسم برای آن تولید قدرت کرده است.

وی اظهارداشت: امروز در کرمان، در کنار پیکر شهدا، بدن‌های مجروح و آسیب دیده از ظلم دشمنان و مردمی با بصیرت و انقلابی همیشه در صحنه هستیم و ما هم در کنار مردم کرمان ایستاده ایم.

رئیسی خطاب به مردم و خانواده شهدای حوادث اخیر کرمان نیز گفت: بدانید خون مطهر فرزندان شما ، همسران و همکاران شما از جامعه جهل زدایی خواهد کرد و خدا به برکت خون شهیدان مردم جهان را بیدار کرد، این بیداری مردم جهان در جای جای دنیا، به برکت خون شهیدان است.

انتقام شهیدان قبل از شهادت از دشمن گرفته شده است

فرمانده کل سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه انتقام شهیدان قبل از شهادت از دشمن گرفته شده است، گفت: این شهادت‌ها بازتاب، عکس‌العمل و پژواک شکست‌های سختی است که طی سال‌های اخیر بر پیکره استکبار و عوامل منطقه‌ای و درونی آن وارد شده است.

سردار حسین سلامی دیروز در آیین تشییع شهدای انفجارهای تروریستی کرمان در مصلای امام علی(ع) این شهر افزود: ما با یک آرایش پیوسته و زنجیره‌ به هم متصل از شیاطین کوچک و بزرگ عالم در نبرد بین اسلام و کفر، یک واقعیت و حقیقت انکارناپذیر در صفحه زندگی امروز ملت عزیز ایران و امت اسلام مواجه هستیم. وی با بیان اینکه فرمان رهبر انقلاب را شنیدیم و به‌دنبال تحقق آن پیش خواهیم رفت، افزود: فکر نکنید که ملت مسلمان ایران و امت اسلام دست بسته بوده، خداوند طی دهه‌ها‌ی اخیر بخصوص سال‌ها‌ی گذشته دست‌ها‌ی ما را به روی دشمنانمان باز کرد.

سردار سلامی گفت: ما با قدرتی به نام آمریکا در چند دهه اخیر در نبرد واقعی بوده ایم، اما در همه این نبردها آمریکا را با شکست‌ها‌ی خفت‌بار بدرقه کرده ایم. ببینید چه بر سر آمریکا درآمده که می خواستند در عراق دولت‌سازی کنند، ۱۳۵ هزار نیروی نظامی گسترش دادند اما در عراق شکست خوردند.

وی افزود: ضرباتی که دشمن دریافت کرده سنگین، سخت دردناک و غیرقابل تحمل بوده و امروز مقامات صهیونیست راهی برای فرار از این باتلاق ویرانگر ندارند و اگر صحنه ترک را کنند یا بمانند، شکست خوردند در حالی که مسلمانان در جهادند و اگر شهید شوند، پیروز هستند.

سردار سلامی گفت: ما با این شهادت‌ها‌ از میدان جدا نمی شویم، تراکم مردم عزیز کرمان را پس از شهادت دیدید، این ملت با شهادت جلو دشمن کرنش نمی کند و این ملت سرافراز است و پیروزی را ملاقات خواهد کرد.

وی همچنین با بیان اینکه شکوه صبر، عظمت نجابت، وسعت ایمان و امواج بلند مهربانی،وفاداری و فداکاری را در سیمای مردم کرمان به خوبی در حوادث سخت دوران گذشته دیده ایم گفت: امروز کرمان نه فقط دیار شهیدان، که خود، دیار شهادت است و مشهد شهیدان ماست.