یک نماینده مجلس معتقد است مردم حتی اگر گزینه مورد نظرشان در انتخابات نبود، در انتخابات شرکت کنند اما رأی سفید بیندازند. 

محمدحسن آصفری، نماینده اراک در این باره به رویداد 24 گفت: ردصلاحیت‌ها تا حدی می‌تواند روی کاهش میزان مشارکت تاثیر داشته باشد. قشری هستند که ممکن است کاندیدهایشان حضور نداشته باشد، خب مشارکت آنها هم تاثیر دارد. اما این موضوع باید برای مردم فرهنگ‌سازی شود که دلیل عدم حضورشان نباید موضوعاتی مانند ردصلاحیت باشد، زیرا مجلس متعلق به کشور است و باید مردم را آگاه کرد تا میزان مشارکت را افزایش داد.

وی افزود: فرهیختگان، رسانه‌ها و فضای مجازی باید به اهمیت مشارکت در انتخابات بپردازند چرا که افزایش مشارکت در انتخابات می‌تواند تاثیر به‌سزایی در خنثی کردن تحریم‌ها داشته باشد و قدرت چانه‌زنی ما را افزایش می‌دهد. حداقل مردم شرکت کنند اما رای سفید دهند؛ همین که حضور و مشارکت مردم افزایش پیدا کند، بسیار موثر است.

این نماینده مجلس اظهار کرد: حداقل مردم شرکت کنند اما رأی سفید دهند؛ همین که حضور و مشارکت مردم افزایش پیدا کند، بسیار موثر است. ممکن است گزینه مد نظرشان در کاندیداها نباشد اما همین که پای صندوق می‌رود و رأی سفید می‌اندازد، می‌تواند آمار مشارکت را بالا ببرد لذا این موضوع دلیلی برای حضور نداشتن نیست.

او بیان کرد: ممکن است گزینه مد نظرشان در کاندیداها نباشد اما همین که پای صندوق می‌رود و رأی سفید می‌اندازد، می‌تواند آمار مشارکت را بالا ببرد لذا این موضوع دلیلی برای حضور نداشتن نیست. خون‌های زیادی پای این کشور ریخته شده است و نمی‌شود جریانی بگوید چون گزینه‌های من تایید نشده پس ما هم شرکت نمی‌کنیم، طبیعتا این نگاه به ضرر کشور است. آنها می‌توانند شرکت کنند، اما رأی سفید دهند.

این نماینده مجلس گفت:  مجلس چون خودش یک طرف موضوع است، برای افزایش مشارکت چندان کاری از دستش برنمی‌آید که بخواهد اقدامی انجام دهد. مجلس باید در موضوع اصلاح قانون انتخابات بیشتر کار می‌کرد، اکنون در زمان باقی مانده کاری از دست مجلس درخصوص افزایش مشارکت بر نمی‌اید. من میزان مشارکت در انتخابات آتی را کمتر از 50 درصد نمی‌دانم.