رئیس‌جمهور در جلسه هیات دولت پس از شنیدن گزارش برخی وزرا از حوزه ماموریتی خود ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده، در جهت تسریع در تکمیل اقدامات صورت گرفته و به نتیجه رسیدن طرح‌ها دستوراتی صادر کرد.

به گزارش ایرنا، ابراهیم رئیسی با استقبال از گزارش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره غلبه کشور بر تحریم فرهنگی و خودکفایی در تولید کاغذ، بر تداوم تلاش‌ها و پیگیری این روند تا حصول نتیجه قطعی در این زمینه تاکید کرد.

وی گزارش وزیر اقتصاد و امور دارایی درباره راه‌اندازی بزرگترین سامانه نظارت مردمی در هوشمندسازی توزیع نان را از جمله اقدامات خوب دولت در تنظیم‌گری بخش آرد و نان و گامی اثرگذار در بهینه‌سازی ثروت کشور دانست.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به گزارش وزیر ورزش و جوانان از دیدار قهرمانان مدال‌آور کشور با رهبر معظم انقلاب اسلامی، کیومرث هاشمی را مکلف کرد با تشکیل اتاق اندیشه‌ورزی متشکل از متخصصان ورزشی، ورزشکاران باسابقه و اساتید دانشگاهی این حوزه نکات مورد اشاره رهبر انقلاب در این دیدار را بررسی و برای تصمیم‌گیری در شورای عالی ورزش آماده کنند. 

تقدیر از لایروبی خلیج گرگان به عنوان یکی از مطالبات جدی مردم این استان مردمی‌سازی و همچنین میدان دادن به خیرین در امر فرهنگی از دیگر نکاتی بود که رئیس جمهور در این جلسه ناظر به گزارش مسئولان مربوط به آنها اشاره کرد.

در این جلسه همچنین سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گزارشی از اقدامات دو سال و نیم گذشته کمیته امداد نسبت به توانمندسازی محرومین و کمک به خودکفایی آنها ارائه کرد.

در ابتدای این جلسه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری جشن خودکفایی در تولید کاغذ و غلبه کشور بر تحریم فرهنگی خبر داد و گفت‌: در زمان آغاز به کار دولت تولیدکاغذ ۵ هزار تن بود که با اهتمام دولت نسبت به مقوله تولید این رقم اکنون به ۸۰ هزار تن رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی نیز با اشاره به آغاز طرح توسعه فرودگاه حضرت امام خمینی (ره)، این طرح را نگین صنعت هوایی کشور و بزرگترین طرح این صنعت پس از پیروزی انقلاب اسلامی معرفی کرد و گفت‌: این پروژه در راستای کلان پروژه ایران راه و به عنوان یکی از اولویت‌های دولت وارد فاز اجرایی شده و هدف از اجرای آن تبدیل کردن فرودگاه امام (ره) به یکی از هاب‌های اصلی ترانزیتی منطقه است که از جمله آرزوهای دیرینه صنعت هوایی کشور بوده است.

وزیر اقتصاد و امور دارایی نیز در گزارشی به رونمایی از بزرگترین سامانه نظارت مردمی در بخش توزیع نان اشاره کرد.

در ادامه وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات از بروز رسانی نقشه پوششی کشور پس از ۲۰ سال با بهره‌گیری از داده‌های ماهواره خیام خبر داد و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور نیز گزارشی از نحوه برگزاری آزمون استخدامی فراگیر یازدهم ارائه داد.