فعال سیاسی اصولگرا می‌گوید: ما حریف خالص‌سازها هستیم به شرطی که مردم در انتخابات مشارکت کنند و آنها را پس بزنند.

منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با خبرآنلاین از تحرکات و قدرت‌گرفتن دوباره «حلقه ارومیه» سخن گفت و افزود: آقای محصولی ادعا دارد که خالص‌سازی یعنی شایسته‌سالاری اما ما مخالف این حرف و منطق هستیم. خالص‌سازی او، از همان مظلوم کردن حمید و مهدی باکری شروع شد و اتفاقا خود ایشان هم شروع کرد. خالص‌سازی مخالف عدالت است، یعنی افراد حلقه خاص یعنی حلقه ارومیه بر مملکت حاکم شوند، بقیه آدم‌ها هم هیچ.

او توضیح داد: حلقه‌ای در مقطعی رویش کرده و طی سال‌های اخیر نیز در قالب جبهه پایداری خود را نشان داد و نمود پیدا کرده است، اینها اکنون مهندسی خالص‌سازی کشور را انجام می‌دهند. یعنی بر مراکز تولید ثروت خیمه زده و به نفع گروه و حزب خودشان چپاول می‌کنند و هر چه آدم عاقل، شایسته و فرهیخته را حذف کرده و به حاشیه می‌رانند؛ از اساتید دانشگاه گرفته تا شخصیت‌های سیاسی، افراد موثر فرهنگی و حتی در حوزه علمیه در حال خالص‌سازی هستند و بسیاری را کنار می‌گذارند.

حقیقت‌پور در پاسخ به اینکه پشتوانه این خالص‌سازی‌ها چیست و چه کسانی هستند، بیان کرد: این جریان فکری یک حلقه در قم داشت و یک حلقه دیگر در ارومیه که در نهایت در جبهه پایداری به یکدیگر متصل شدند. با غفلت از حکمرانی، این جریان توانستند برخی نهادهای دولتی در کشور را در اختیار بگیرند و با تکیه بر این نهادهای دولتی سرانجام توانستند دولت، مجلس، صداوسیما، کیهان و نهادهای دیگر را در اختیار بگیرند و پشتوانه مالی نیز که دارند.

وی افزود: اینها در شستا، صندوق بازنشستگی و جاهای مختلف خیمه زدند؛ همچنین در برخی نهادهای نظارتی و نیز نهادهای دیگری که نام نمی‌برم. 

وی با تاکید بر ضرورت مشارکت مردم در انتخابات برای کنار زدن این جریان، گفت: من امیدوارم شورای نگهبان به عنوان محل مقابله با ادبیات دیکتاتوری در مقابلشان ایستادگی کند. شورای نگهبان با استوانه‌ای که عدالت مدارها باید به آن تکیه دهند، در مقابل اینها بایستد و این ۲۸ درصدی که به ناحق رد صلاحیت شدند را برگرداند.