فعال سیاسی «اصولگرا» با تاکید بر اینکه «نمی‌شود از یک طیف خاص یا از یک شبکه سیاسی خاص افراد را انتخاب کرد»؛ گفت: «اگر بیایید از بازنشستگان یک ارگان و سازمان امنیتی- سیاسی استفاده کنید نتیجه‌اش می‌شود اینکه در دوره قبل ۸ درصد رد صلاحیت داشتید، این دوره به ۲۸ درصد رسیده که اصلا منطقی و معقول نیست.»

منصور حقیقت‌پور، در گفت‌وگو با «ایلنا»  افزایش ردصلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس توسط هیات‌های اجرایی از ۸ درصد دوره قبل به ۲۸ درصد را «قابل قبول» ندانست و دلیل آن را انتخاب هیات‌های اجرایی «از طیف، طبقه و گروه‌ سیاسی خاصی» ارزیابی کرد.

وی با تاکید بر اینکه «هیات‌های اجرایی تماما از طیف، طبقه و گروه‌ سیاسی خاصی انتخاب شدند» گفت: این موضوع «شائبه مهندسی» را در بین مردم بالا می‌برد.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه داوطلبان رد صلاحیت شده و بقیه «یک مقداری در این خصوص نگران هستند» تاکید کرد: «نباید از یک جریان خاص در این مسیر استفاده می‌کردیم.»

این فعال سیاسی همچنین از کم تجربه یا بی تجربه بودن بسیاری از مسئولان اجرایی انتخابات انتقاد کرد و گفت: «ما الان ۲۰ فرماندار داریم که تجربه اول انتخابات‌شان است. اغلب هیات‌های اجرایی‌ها هم دفعه اولی هستند و این باعث می‌شود انتخابات ما ضعیف انجام شود.»