مجید متقی‌فر، سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی گفت: اصلاح‌طلبان و غرب‌گراها، در حال حذف‌شدن از عرصه قدرت و سیاست هستند و به همین دلیل، دارند دست و پا می‌زنند و منتظرند که اتفاقی مثل حوادث پارسال، رخ دهد تا بتوانند دوباره فعال شده و با حمایت از اغتشاشات، احکام دینی را به چالش بکشند.

مجید متقی‌فر، در گفت‌وگویی تفصیلی با خبرنگار ایرنا، افزود: اصلاح‌طلبان می‌گویند سفره مردم کوچک شده است. سفره مردم را به قدری کوچک کردید که هر قدر بزرگ شود، باز هم کوچک دیده می‌شود. مردم را بیکار کردید و حالا طلبکار هم هستید؟

وی ادامه داد: گاهی هم بعضی‌ها، تابلوی اصولگرایی دارند اما جهت‌گیری‌هاشان، به سمت اصلاحات و خلاف اصولگرایی است. این‌ها در فتنه ۸۸ خوب عمل نکردند. بسیاری از خودی‌ها در سال ۸۸ از نظام جدا شدند و عملاً مقابل نظام ایستادند. این‌ها که سالیان سال در سطوح بالا مسئول بودند، بیایند و خروجی عملکرد خود را به مردم بگویند اما این کار را نمی‌کنند. 

به گفته سخنگوی جبهه پایداری، برخی جریان‌ها که توسط مردم از حاکمیت کنار گذاشته شده‌‌اند، بسیار ناراحت‌اند. غرب‌گراها برای بازگشت به قدرت، به جای تغییر رویه‌ی غلط گذشته، دیگران را متهم می‌کنند. این‌ها می‌خواهند کشور، دوباره مسیر غرب را برود و مردم را بدبخت کنند.

نمی‌توانیم برای مجلس، ۲۹۰ سلمان فارسی پیدا کنیم

متقی‌فر با اشاره به ویژگی‌های یک نماینده اصلح، گفت: نماینده اصلح کسی است که به لحاظ توانمندی، تعهد دینی و سابقه خدمت‌گزاری، بالاتر از بقیه باشد. معلوم است که قطعا ما فرد غیر صالح را نمی‌خواهیم. البته انتخاب گزینه اصلح، اصلاً صفر و صدی نیست. ما نمی‌توانیم برای مجلس، ۲۹۰ سلمان فارسی پیدا کنیم و در این زمینه فقط شاخص‌های اعلامی از سوی امامین انقلاب ملاک ما است، ولو اینکه از پایداری نباشد.

وی با اشاره به روند وحدت اصولگرایان برای انتخابات آینده، ادامه داد: اگر فضا به سمت شایسته‌گزینی و انتخاب اصلح رفت، سعی خواهیم کرد با سایر نیروهای انقلابی وحدت کنیم؛ در غیر این صورت به حداکثر افراد مشترک در فهرست‌ها برسیم. اگر هم فضا به سمت شایسته‌گزینی نرفت، سعی می‌کنیم شکاف زیاد نشود.

اینکه جبهه پایداری پشت طرح«ساماندهی فضای مجازی» قرار دارد، انحرافی است

متقی‌فر در ادامه این گفت‌وگو با اشاره به موضع جبهه پایداری درباره طرح «ساماندهی فضای مجازی»، یادآور شد: القای این تحلیل که جبهه پایداری پشت این طرح قرار دارد، انحرافی است. وقتی مصالح و منافع کشور به خطر می‌افتد، باید در کجا مقابل آن بایستیم؟ شرف انسانی و اسلامی ما را به حراج می‌گذارند، بعد ما بنشینیم بگوییم که چون به ما تندرو می‌گویند، باید سکوت کنیم. غوغای رسانه‌ای ایجادشده در خصوص طرح ساماندهی، سیاه‌نمایی و به انحراف‌کشیدن افکار عمومی بود که در آن ادعا شد، می‌خواهند آزادی را بگیرند.

وی  با بیان اینکه همه‌ی کشورها به دنبال جلوگیری از آزادی مخرب هستند، افزود: هیچ حاکمیتی اجازه نمی‌دهد نسل‌ها نابود شوند. علاوه بر اصلاح‌طلبان، حتی برخی از اصولگراها نیز مخالف بودند اما جبهه پایداری رسماً طرفدار این طرح است. یکی از دلایل انقلابی‌بودن مجلس یازدهم، همین موضوع ساماندهی است.