عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ به اینکه اگر آمریکا و انگلیس برای حمایت از اسرائیل ناوهایشان را به سواحل مدیترانه بفرستند، واکنش ایران چیست، گفت: اگر اسرائیل به همین عملیات وحشیانه خود ادامه دهد، دنیا را شاهد می‌گیریم که جبهه جدیدی فراتر از جبهه سال ۱۹۷۳ که باعث شکست اسرائیل با محوریت مصر شد، بسیار گسترده‌تر شکل می‌گیرد. ایران در این جبهه جدید جزو تاثیرگذارترین کشور در این جبهه خواهد بود.

گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ فداحسین مالکی درباره اعلام آمادگی برخی از نیروها در ایران برای اعزام به این جنگ، عنوان کرد: علاوه بر جوانان ایرانی بسیاری از جوانان کشورهای اسلامی هم همین انتظار را دارند. حتی در کشورهای اروپایی پرچم مظلومیت حماس و فلسطین برافراشته شده است. در مصر هم شاهد بودیم که مردمش با گردشگران اسرائیلی چه رفتاری انجام دادند. در واقع در کشورهای اسلامی یک طرفداری عمومی در رابطه با فلسطین به وجود آمده است.

این نماینده مجلس در ادامه در خصوص حضور ایران در صورت ادامه جنگ اسرائیل و حماس به دیده بان ایران گفت: همانگونه که اوکراین با طناب آمریکا خود را گرفتار و بعد آمریکا پشتش را خالی کرد، همین حرکت را قطعا در خصوص اسرائیل انجام می‌دهد. اگر آمریکا بازهم آتش بیار معرکه شود، یقین داشته باشد که قضیه فرق می‌کند؛ علاوه بر کشورهای اسلامی در منطقه، ایران، ترکیه، عربستان، لبنان و مصر قطعا پاسخ جدی خواهند داد. همچنین کشورهای منطقه مانند روسیه و چین هم در کنار کشورهای بزرگ منطقه قرار می‌گیرند و معادلات دنیا را برهم می‌زنند.

مالکی ادامه داد: به نظر من آمریکا یک های و هوی انجام می‌دهد و کنار می‌کشد چراکه در این طرف جریان مصممی وجود دارد اما آمریکایی‌ها اراده‌ای در خصوص اسرائیل  ندارند. کمااینکه بایدن امروز اعلام کرد اسرائیل حق ندارد غزه را بگیرد. درحالی که اصلا نمی‌تواند بگیرد چراکه علاوه بر عربستان و مصر، قطر هم تهدید کردند که اگر شما بخواهید به بمباران غزه ادامه دهید ما گاز خودمان را به روی شما قطع می‌کنیم. درواقع یک جنگ پیچیده‌ و فرسایشی پیش‌روی خودمان داریم. سازمان ملل و مجامع بین المللی باید بدانند که باعث پیچیدگی این جریان خود اسرائیل و دولت نتانیاهو است. نتانیاهو در لبه پرتگاه قرار دارد و آن‌ها دولتی ندارند بنابراین دست به بمباران هوایی می‌زند چون از درون پوسیده است. اگر این اشتباه را ادامه دهند، جبهه دومی تشکیل می‌شود که ممکن است تغییر سرزمینی انجام شود.