سیستم مدیریتی کشور در گِل مانده است

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع جهادگران دفاع مقدس و سازندگی گفت: الان سیستم اداری و مدیریتی کشور در گِل مانده است و در بمباران اقتصادی دشمن، دچار به هم‌ریختگی شده است. در این جنگ شدید اقتصادی، نیروهایی که توان مدیریت در صلح را دارند نمی توانند کاری انجام دهند. مدیریت در حالت صلح و در حالت جنگ، دو نوع است. در این شرایط باید نیروهای انقلابی وارد عمل شوند و از کارهای پراکنده خودداری کنند و به کارها طبق یک هدف‌گذاری دو تا پنج ساله جهت بدهیم؛ دوستان جهادگر منتظر منابع دولتی نباشند.

    


امکان افزایش یارانه نقدی وجود ندارد

حسن حسینی شاهرودی، عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با شرایط فعلی اقتصادی کشور، امکان افزایش یارانه نقدی وجود ندارد. دولت منابع لازم برای افزایش یارانه نقدی را ندارد مگر آنکه مالیات را افزایش دهد که باز هم بر مردم فشار می‌آید و تورم ایجاد می‌شود. طبق مصوبه مجلس، یارانه دهک‌های بالای جامعه باید حذف شده و به یارانه دهک‌های پایین جامعه اضافه شود که متاسفانه دولت آن را اجرایی نمی‌کند.

    


روایت رحیم‌پور ازغدی از روابط ناسالم مذهبی‌ها

حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: لباس پسری را نگاه می‌کنیم و تصور می‌کنیم نماز شب‌خوان است اما باطنش را ‌می‌بینیم یک آدم الدنگ است. ‌در همین فضای مجازی، دختر و پسرها با هم قرار می‌گذارند. آنها که مذهبی‌اند، قرار می‌گذارند در بین الحرمین. دختر عکس خود را با چادر اما نزدیک و شفاف می‌گذارد و پسر هم زیرش می‌نویسد: ما رایت الا جمیلا. با خود گفته یک ‌عبارت عربی بگوییم که اسلامی باشد؛ دختربازی اسلامی.‌

    


ایستگاه آخر CFT

لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس‌جمهوری‌ از پایان جلسات سه جانبه خود با محمدجواد ظریف وزیر خارجه و عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان درباره CFT خبر داد و گفت: سعی کردیم با شورای نگهبان تعاملی برای سوال‌های صورت گرفته داشته باشیم اما در نهایت آنها دو، سه مورد را پذیرفتند و بقیه را رد کردند. حالا اگر بر روی آن اصرار شود این لایحه به مجمع خواهد رفت. فکر می‌کنم CFT پس از پالرمو در دستور کار مجمع قرار بگیرد.

    


ظریف در عراق

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان که در رأس هیأتی سیاسی و اقتصادی به عراق سفر کرده، روز گذشته وارد بغداد شد و مورد استقبال نزار خیرالله، قائم مقام وزیر امور خارجه عراق قرار گرفت. به گزارش پایگاه خبری شبکه «العربیه»، ظریف در این سفر قرار است با «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر و «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان و «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق، و همچنین با مقامات مسئول منطقه کردستان در اربیل دیدار کند. 

    


دروغ بزرگ سال جدید میلادی

حسین امیر عبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل در توییتی ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله قلبی سید حسن نصرالله را تکذیب کرد و در صفحه توئیتری خود نوشت: «ادعای صهیونیست‌ها مبنی بر بیماری و حمله قلبی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان ، دروغ بزرگ سال جدید میلادی است. بی تردید روزی که سید حسن نصرالله و رهبران مقاومت فلسطین در مسجدالاقصی نماز خواهند گزارد، صهیونیست‌ها وجود ندارند.»

    


اسماعیل بخشی ضرب و شتم در ایام بازداشت را رد کرد

فاطمه سعیدی، سخنگوی فراکسیون امید مجلس به ایسنا گفت: اسماعیل بخشی، در جلسه‌ای برای رسیدگی به ادعاهایش صراحتا اعلام کرد در طول ایام بازداشت مورد ضرب و شتم واقع نشده است. وی مدعی ضرب و شتم در محل نگهداری اولیه در شهرستان شوش و هنگام انتقال به اهواز بود. مسئولان وزارت اطلاعات خوزستان نیز وقوع درگیری هنگام انتقال متهم به اهواز را تایید کردند اما گفتند این درگیری طرفینی بوده و به شکل ضرب و شتم متهم توسط ماموران نبوده است.