سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، گفت که استیضاح وزیر کشور به کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ارجاع شده و بعد از تعطیلات هفته آتی مجلس، مطابق با آیین‌نامه داخلی مجلس در دستور کار کمیسیون قرار خواهد گرفت.  ولی‌الله بیاتی در گفت‌وگو با ایلنا، خاطرنشان کرد: این هفته وزیر نبودند، هفته آینده نیز نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه خود هستند و بعد از بازگشت نمایندگان از حوزه‌های انتخابیه یعنی ظرف دو هفته آینده جلسه بررسی درخواست استیضاح وزیر کشور در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها برگزار خواهد شد. 

 ناکارآمدی‌های بسیار؛ محور استیضاح وزیر کشور 

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها نیز گفت: محور استیضاح وزیر کشور ناکارآمدی و انتصابات غیرموجه است نه عدم عزل معاون سیاسی. وزیر کشور باید نسبت به ناکارآمدی‌های بسیار پاسخگو باشد؛ این ناکارآمدی‌ها سبب تحمیل هزینه فراوان به کشور شده است. احمد علیرضا بیگی در مجلس تأکید کرد: افکار عمومی تصور می‌کند که استیضاح وزیر کشور به واسطه نامه معاون سیاسی وزیر کشور کلید خورده این در حالی است که متقاضیان در متن درخواست استیضاح به هیچ عنوان به این موضوع اشاره نکرده‌اند و محور استیضاح ناکارآمدی و انتصابات غیر موجه است. نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس ادامه داد: اساسا امر مهمی مثل اداره امور داخلی کشور را متصل و مرتبط کردن به نامه معاون سیاسی وزیر کشور برای مجلس امر مقبولی به حساب نمی‌آید.

دلیل استیضاح، ابلاغیه نادرست معاون سیاسی است 

همچنین یک عضو دیگر کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس از اعلام وصول استیضاح وزیر کشور در این کمیسیون خبر داد و گفت این کمیسیون فرایند بررسی استیضاح احمد وحیدی را آغاز کرده است. علی حدادی برخلاف علیرضابیگی، دلیل درخواست تعدادی از نمایندگان برای استیضاح وزیر کشور را  ابلاغیه نادرست معاون سیاسی این وزارتخانه دانست و ادامه داد: شنبه 31 تیرماه قرار بود وزیر کشور برای پاسخ به سوال تعدادی از نمایندگان در جلسه کمیسیون حاضر شود که به دلیل همزمانی جلسه با شورای عالی امنیت ملی، وزیر نتوانست در جلسه کمیسیون حضور  پیدا کند.