نماینده مردم خمین در مجلس گفت: معرفی آقای مخبر به عنوان معاون اول از ابتدا اشتباه اساسی این دولت بود.

علیرضا نظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، افزود: انتظار این بود که رئیس‌جمهور حداقل معاون اول را فردی از جنس دولت و کار کرده در دولت منصوب می‌کرد. کسی که می‌خواهد به عنوان معاون اول مسئولیت را برعهده بگیرد باید به قوانین و مقررات، آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها، بخشنامه‌ها و انبوهی از مسائل که در قانون تعریف شده اشراف داشته باشد و در واقع دولت را بشناسد.

وی ادامه داد: وقتی ایشان به عنوان معاون اول معرفی می‌شود که هیچ شناختی از دولت ندارد و اصلا کار در تشکیلات دولت را نمی‌شناسد، طبیعی است که عوارض و تبعات آن به وزرای دیگر هم منتقل خواهد شد و می‌توان گفت که بخش قابل توجهی از ناکارآمدی دولت به این موضوع بازمی‌گردد.

نماینده مردم خمین در پاسخ به پرسشی درخصوص نیاز کابینه دولت به ایجاد ترمیم و تغییر کابینه با توجه به مشکلات موجود، گفت: تا اینجا تعدادی از وزرا با استعفا یا استیضاح از جمع اعضای دولت خارج شده و جایگزین شدند که امیدوارم افراد جدید، در پیش‌برد اهداف و برنامه‌های خود و وعده‌هایی که داده‌اند، موفق باشند. در کنار این‌ها معتقدم که کابینه به اندازه خود توانمندی دارد که بتواند بر مشکلات فائق بیاید.

نظری گفت: به نظر من دولت هرچه زودتر در بحث جابه‌جایی معاون اولش اقدام کند، چون دیر است و در این قضیه تردید نیست.