نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آشکار نمودن واگذاری خودروهای شاسی بلند با انگیزه دفاع از کیان مجلس صورت گرفته، عنوان کرد: لازم است هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان توضیح دهد چرا در خصوص بهره‌مندی تعدادی از نمایندگان ورود نکرده است.

احمد علیرضابیگی در جریان نطق میان دستور خود طی سخنانی با اشاره به برخی بندهای نامه حضرت امیر علیه السلام به مالک اشتر افزود: لازم می‌دانم به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت مبارزه با اژدهای هفت سر فساد و تاکید بر اینکه اگر کسی در مبارزه با فساد ثابت قدم باشد باید مورد حمایت باشد اشاره و از آن قدردانی کنم. وی که برای مدتی از حق نطق در مجلس محروم بود، با اشاره رفتار هیات نظارت بر رفتار نمایندگان نسبت به خود عنوان کرد: لازم است هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان توضیح دهد که چرا به مسئله دریافت خودرو از سوی برخی نمایندگان ورود نکرده و به عنوان سوءاستفاده از اختیارات و جایگاه نمایندگی که در این زمینه قانون مشخص وجود دارد این مساله را مورد رسیدگی قرار نداده است.

وی ادامه داد: در صورت وقوع تخلف محرز اقتصادی از سوی نمایندگان، اسناد آن می‌تواند به قوه قضاییه ارسال شود اما در خصوص برخی تخلفات این هیأت بر اساس قانون باید بررسی لازم را انجام دهد. نماینده مردم تبریز همچنین گفت: از سوی دیگر هیأت رئیسه بر اساس یک نامه فاقد وجاهت قانونی به مدت ۴۰ روز مانع از انجام وظایف نمایندگی اینجانب شد و به این مسأله باید شفاف رسیدگی شود.

علیرضابیگی با بیان اینکه مواجهه ناصحیح ارکان مجلس شورای اسلامی با ویژه‌خواری اخیر، صرفا پاک کردن صورت مسأله بود، گفت: جا دارد عدالت‌خواهان مجلس شورای اسلامی بر روی تدوین قانون مبارزه با ویژه‌خواری اهتمام جدی داشته باشند. همچنین لازم است هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان توضیح دهد چرا در خصوص بهره مندی تعدادی از نمایندگان ورود نکرده است، علیرغم تصریح ماده ۴ قانون مربوطه که اشعار می‌دارد سوء استفاده از اختیارات نمایندگی و اخذ هر نوع امکانات از بخش‌های خصوصی و دولتی به هر عنوان توسط نماینده به ناحق و اعمال نفوذ و سوء استفاده بوده و مرتکب مستوجب مجازات ماده ۶ این قانون است.