واکنش نماینده پرحاشیه سراوان به اتهام سرقت علمی

محمدباسط درازهی، نماینده مردم سراوان درباره اتهام سرقت علمی‌ وی که اخیرا مطرح شده است، طی بیانیه‌ای تصریح کرد: اینجانب و سایر اساتید همکار هیچگونه نقشی در تهیه و تنظیم  آن مقاله نداشته و نویسنده مسئول، دانشجو می‌باشد که بنده از منابع مقاله و تهیه و تدوین مطالب بی‌اطلاع بوده‌ام. یک جوانی از دورترین نقطه محروم کشور(سراوان) به دور از امکانات دانشگاهی و تجهیزات مربوطه با داشتن علاقه شدید به علم رباتیک اگر از روی ناآگاهی در تجربه اول مرتکب خطایی شد این نباید ابزاری بشود برای بهره‌برداری‌های سیاسی و تخریب چنین دانشجویان فعال و پرتلاشی.

    


«اعتمادی نو» نام احتمالی تشکیلات جدید منتجب نیا

«اعتمادی نو» عنوان احتمالی تشکیلات جدید حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا، قائم مقام سابق حزب اعتماد ملی برای راه‌اندازی حزب جدید وی خواهد بود. هیأت موسس حزب تشکیل شده و در حال تدوین اساسنامه و مرامنامه حزب جدید است. به همین منظور هیأتی 11 نفره به ریاست حجت‌الاسلام منتجب نیا به نمایندگی از سوی هیأت موسس قرار است مراحل قانونی حزب را دنبال کند. به گزارش فارس، بعد از تغییر و تحولات جدید در حزب اعتماد ملی و اعلام این خبر از سوی الیاس حضرتی که «قائم مقالم حزب اعتماد ملی هستم» درگیری‌ها در حزب بالا گرفت و رسول منجب نیا و حامیان وی از حزب کناره‌گیری کردند. 

    


رسانه ملی دستاوردهای روحانی را سانسور کرد

غلامعلی دهقان، عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه گفت: متاسفانه به علت نگاه یک سویه و جناحی صدا وسیما کمتر موفقیت‌های دولت بازتاب داده شده اما با همه این تفاسیر مردم، نخبگان و روشنفکران جامعه پیگیر مسائل و اخبار مختلف هستند، درست است که آقای ترامپ از برجام خارج شد اما از نظر سیاسی دنیا معتقد است آن کسی که مظلوم واقع شده در حالی که به تعهدات خود عمل کرده ایران است. امروز آمریکا در برخورد با جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه دست بالا را ندارد اما ما کمتر در رسانه های خود به آن پرداخته‌ایم.

    


بازگشت همه مستشاران نظامی ایران از عراق

ایرج مسجدی، سفیر ایران در بغداد گفت: جمهوری اسلامی ایران  به محض اعلام پیروزی بر داعش و پایان تهدید تروریستی در عراق، تمامی مشاوران نظامی خود را از این کشور بیرون کشیده و همه آنها به ایران بازگشته‌اند. برخلاف جمهوری اسلامی ایران، آمریکا به رغم پایان داعش، همچنان نیروهای خود را در منطقه حفظ کرده و به جای اعلام پایان ماموریت نظامی نیروهایش، در برخی مناطق در حال تقویت پایگاه و پادگان‌های نظامی‌اش و ایجاد مواضع جدید است. 

    


ایران داغدار بی‌کفایتی مدیران شده است

علیرضا رحیمی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی به انتشار دو خبر مبنی بر توزیع پنج هزار بخاری استاندارد در مدارس سیستان و بلوچستان و جایگزینی اتوبوس‌های نو با اتوبوس‌های فرسوده در دانشگاه آزاد واکنش نشان داد و درباره آنها نوشت: «خبرهایی که نوشدارو و بازی با اعصاب مردم و افزودن غم داغدیدگان است. ایران داغدار بی‌کفایتی مدیران شده است.»

    


بزرگداشت آیت‌الله هاشمی شاهرودی در بغداد

مراسم بزرگداشت آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر پنجشنبه در سفارت جمهوری اسلامی در بغداد برگزار شد. به گزارش ایسنا، در این مراسم  که به دعوت سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد  برگزار شده بود، ده‌ها نفر از شخصیت‌های بلندپایه عراقی از جمله روسای احزاب، نمایندگان طوائف مختلف و روسای عشایرحضور یافته و مراتب تسلیت و همدردی خود را با دولت و ملت ایران  اعلام کردند .از جمله شخصیت های حاضر در این  مراسم  نوری مالکی،شیخ مهدی الصمیدعی، مفتی اهل سنت عراق، شیخ خالد الملا رئیس جمعیت علمای عراق و ده‌ها مقام  تراز اول سیاسی عراق بودند.