باقری درمنی اعدام شد

بامداد دیروز حکم حمیدرضا باقری درمنی که به جرم افساد فی‌الارض از طریق تشکیل شبکه کلاهبرداری و رشاء به اعدام محکوم شده بود، به اجرا گذاشته و اعدام شد.

    


احتمالا بودجه روز سه‌شنبه به مجلس تقدیم شود

بهروز نعمتی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی به مهر گفت: هنوز دولت به صورت رسمی اعلام نکرده که چه زمانی لایحه بودجه سال آینده را به مجلس ارائه می‌کند اما به احتمال زیاد لایحه بودجه ۹۸ در روز سه‌شنبه هفته جاری (۴ دی ماه) به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌شود.

    


رئیس مجلس ملی جمهوری آذربایجان به ایران می‌آید

«اکتای اسداف»، رئیس مجلس ملی جمهوری آذربایجان در رأس یک هیات پارلمانی بنا به دعوت رئیس مجلس شورای اسلامی از تاریخ چهارم لغایت پنجم دی ماه به کشورمان سفر خواهد کرد. وی در این سفر علاوه بر دیدار، مذاکره و کنفرانس خبری مشترک با علی لاریجانی، همچنین با رئیس‌جمهوری، دبیر شورای عالی امنیت ملی و وزیر امورخارجه کشورمان ملاقات و در شهر ارومیه نیز برنامه‌هایی خواهد داشت.

    


واکنش پسران هاشمی‌ به مستند «هاشمی زنده است»

یاسرهاشمی: به نظر می‌آید که این مستند از سوی ارگان‌های خاص به صورت سفارشی ساخته شده بود که بیشتر در جهت تخریب آیت‌ا... هاشمی بود. متاسفانه صحنه‌ها، تصاویر و اطلاعات دروغ در این فیلم بسیار زیاد بود و حتی مشخص شد که این فیلم از وزارت ارشاد مجوز نگرفته است. محسن هاشمی: اینطور تلقی نشود که ما تغییر کرده‌ایم و دیگر عملکرد خود در دهه‌های گذشته را قبول نداریم اما برای اینکه مسئولیت آن را نپذیریم، با طرح ادعاهای غیر مستند، می‌خواهیم آن را به گردن فرد دیگری مانند مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی بیاندازیم.

    


درخواست سیف برای اعاده رسیدگی به پرونده‌اش

عادل آذر، رئیس دیوان محاسبات درباره آخرین وضعیت حکم ولی‌الله سیف، رییس کل سابق بانک مرکزی به ایرنا گفت: سیف نامه‌ای به بنده به عنوان رئیس دیوان محاسبات نوشته و اعلام کرد مدارک و مستنداتی دارد که نشان بیگناهی وی است. نامه هم اکنون در اختیار بنده قرار دارد و ما مستندات را خواسته‌ایم تا به حاکم شرع بدهیم اگر حاکم شرع تایید کند اعاده رسیدگی می‌شود. حکم انفصال سیف یکساله است و وضعیت او هم اکنون در مرحله اعاده رسیدگی است.

    


افزایش 100 درصدی حقوق شهرداران

افشار، مدیر کل دفتر شوراهای وزارت کشور به ایسنا گفت: با توجه به پائین بودن حقوق شهرداران که گاه کمتر از 3 میلیون تومان بوده تلاش کردیم تا در هیئت دولت آئین‌نامه اصلاح حقوق و مزایای شهرداران را مصوب کنیم. از این رو آئین‌نامه افزایش حقوق و مزایای شهرداران در هیئت دولت تصویب شده و افزایش 100 درصدی در حقوق شهرداران اتفاق می‌افتد.

    


خرید هواپیمای روسی و اوکراینی زیر ذره‌بین مجلس

محمدرضا رضایی‌کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس به تسنیم گفت: کمیسیون عمران، جمعی از کارشناسان و متخصصان صنعت هوایی کشور را مأمور بررسی وضعیت و کیفیت هواپیماهای مسافربری روسی و اوکراینی کرده است. برنامه‌ریزی‌ شده تا مسئولان شرکت هواپیمایی کشوری نیز روز (سه‌شنبه 4 دی) در این کمیسیون حضور یابند. در این جلسه موضوع قرار‌داد خرید هواپیما از شرکت ای‌تی‌آر، ایرباس، بوئینگ و همچنین اخباری مبنی بر خرید هواپیما سوخو 100 و همچنین اکراینی آنتونوف بررسی می‌شود. ایمنی هواپیما اولویت اول ما برای خرید هواپیما است.