به گزارش ایرنا، «اسحاق جهانگیری» روز سه شنبه در مراسم رونمایی از 10 طرح فناورانه جهاد دانشگاهی که در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، افزود: برخی با نفوذی که در ریاست جمهوری، سازمان برنامه و بودجه یا مجلس داشتند امروز تبدیل به عضوی از بودجه کشور شده اند.

وی یادآور شد: بودجه آنها اگر در ابتدا یک میلیارد بود، بعد به پنج میلیارد و در حال حاضر تا 20 میلیارد رسیده است.

وی با بیان این که آنها قرار نبود از دولت بودجه بگیرند، اظهار داشت: اشکالی وجود ندارد ولی اقدام آنان اراده دولت و نظام نبوده است.

معاون اول رییس جمهوری تاکید کرد: این همه دانشگاه در کشور وجود دارد ، قرار نبود فردی دانشگاهی راه اندازی کند و بودجه کمکی بگیرد.

جهانگیری ادامه داد: بسیاری از این شوراها که در کشور وجود دارد از ابتدا محدود بودند ولی بعضی از آنها امروز دبیرخانه‌هایی دارند که بودجه های چند 10 میلیاردی می گیرند.

وی همچنین گفت: اصلاح ساختار یعنی این موارد حذف شود، مسائلی که در شرایط عادی نمی توان انجام داد ولی در شرایط سخت امکان پذیر است و اگر دولت یکی از آنها را حذف کرد سرو صداها بلند خواهد شد و به دولت خواهند گفت که کوتاه بیاید. 

معاون اول رییس جمهوری افزود: دهها دستگاه موازی در کشور درست شده و همه بودجه بگیر دولت شده اند، کشور و بودجه تحمل این همه دستگاه موازی را ندارند. بودجه کشور کلان است و فروش نفت نیز کاهش یافته است. در حال حاضر رقم بودجه بیش از 400 هزار میلیارد تومان است که بخش عظیمی از این بودجه به مسیرهایی رفته که بازدهی آن محدود است. 

جهانگیری خاطرنشان کرد: براساس دستور رهبر معظم انقلاب مقرر شد بودجه سال 98 براساس شرایط تحریمی کشور مورد توجه قرار گیرد و این در بودجه سال آینده در مسیر خلق توسعه حرکت شود.