حسینی در گفتوگو با ایلنا:
شکایت فراجا از نمایندگان خطای استراتژیک بود
یک نماینده مجلس درباره شکایت فراجا از نمایندگان مجلس در خصوص اظهارنظرشان درباره حوادث اخیر، گفت: شکایت فراجا یک خطای استراتژیک بود که نباید صورت میگرفت. نمیشود تریبون را از نماینده گرفت، چرا که او بازتاب دهنده جامعه است بخصوص که در این خصوص ۳ نفر از کسانی که از آنها شکایت شده است از همکاران اهل تسنن ما هستند.
سیدالبرز حسینی نماینده خدابنده در گفتوگو با خبرنگار ایلنا، گفت: نمایندگان دارای جایگاه هستند و بار مسئولیت حوزه انتخابیه را دارند. نماینده یک رویکرد دارد آن هم این است که سخنگوی مردم باشد و باید بازتاب تمام اعمال و رفتارش حلقه وصل بین مردم و ساختار اجرا باشد، کم و کاستیها را به حوزه اجرا برساند تا بتوان حداقل بخشی از مشکلات را حل کرد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون اساسی و آییننامه داخلی مجلس ظرفیتی را قرار داده و آن حریت نمایندگی در انعکاس مشکلات جامعه است، عنوان کرد: شما اگر تریبون صحبت را از نماینده بگیرید قاعدتا وظیفهاش برای جامعه خیلی مفید نخواهد بود. وی تاکید کرد: اگر بدانیم با شکایت یک نهادی از نمایندهای اگر غیرواقع هم صحبت کرده باشد بخشی از آن مشکل حل میشود، ما قبول میکنیم. اما در این موضوع خاص که ابعاد مختلف اجتماعی دارد الزاما این گونه نیست که همه درست عمل کرده باشند یا همه عملکردشان اشتباه باشد؛ توجه داشته باشید ما در یک فضای ملتهب اجتماعی هستیم، بنابراین نیاز است شرایطی به وجود بیاید که کار درست صورت گیرد، یعنی بستر تصمیمات درست ایجاد شود لذا کشمکشهای این چنینی مشکلی را حل نخواهد کرد بلکه به پیچیدگی موضوع اضافه خواهد کرد و فرصتی را برای افرادی که مغرض هستند، ایجاد میکند تا از این بستر سوءاستفادههای غیرقانونی انجام دهند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که جامعه را طیف وسیعی از افکار و عقاید تشکیل میدهد، اظهار داشت: بسیاری از افکار بدون این که یک خوراک خوب تصمیم گیری و یا تصمیم سازی داشته باشند ممکن است از این برخوردها تصمیمات نادرست بگیرند و از سوی دیگر هم واکنش در حوزه انتخابیه به یک نحو دیگری رخ خواهد داد.
دیدگاه تان را بنویسید