نماینده کارگری در شورای عالی کار گفت: کارگران همچنان در انتظار حق مسکن ۶۵۰هزار تومانی هستند و انتظار داریم این ماه ابلاغیه حق مسکن صادر شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، فرامرز توفیقی افزود: کارگران شش ماه است در انتظار ابلاغ حق مسکن قانونی هستند. شورای عالی کار در اسفند ماه حق مسکن را از ابتدای سال ۶۵۰هزار تومان تصویب کرده اما هنوز خبری از اجرای قانون نیست.

وی تاکید می‌کند: دولت نمی‌تواند قوانین مزدی را زیر پا بگذارد. سابقه نداشته حق مسکن مصوب شورای عالی کار که با امضای وزرای دولت مصوب شده، اجرایی نشود و برای اولین بار است که می‌بینیم دولت به امضای وزرای خود پایبند نیست.

به گفته وی، کسر 100هزار تومان از مبلغ حق مسکن، اولین قدم در جهت زیر پا گذاشتن حقوق مزدی کارگران مشمول قانون کار است و گویا دولت قصد دارد تمام ضوابط و بایدهای مزدی را به نفع خود تغییر دهد.

نماینده کارگران در کمیته دستمزد می‌گوید: در حالی‌که انتظار داریم ترمیم مزد کارگران در دستور کار قرار بگیرد، بی‌اعتنایی به قانون پذیرفتنی نیست. توقع داریم قبل از نیمه شهریور دولت ابلاغیه اجرایی حق مسکن ۶۵۰هزار تومانی را صادر کند تا کارفرمایان این ماه به کارگران مزد قانونی را بپردازند. مشخص نیست چرا بدون هیچ‌گونه توضیحی دولت از اجرای قانون استنکاف می‌ورزد آن هم در شرایطی که وضعیت معیشت کارگران به شدت بحرانی‌ست و دولت قصد دارد مزد کارمندان و بازنشستگان خود را در شهریور ترمیم کند.

وی تاکید می‌کند: باید ابلاغ حق مسکن قانونی صادر شود و همچنین مابه‌التفاوت پنج ماه اول سال به حساب کارگران واریز شود.